Verslag 5 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu Verslag 5 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

Verslag 5

Blijf op de hoogte en volg Remy

13 Februari 2014 | Australië, Surfers Paradise

De afgelopen dagen zijn we 2 dagen in het stadje Harvey bay geweest.
Een klein, maar leuk en gezellig stadje, waar je in het goede seizoen heel goed walvissen kan spotten, uiteraard is het nu niet het goede seizoen, dus dat komt later dan wel.

Daarna zijn we op zaterdag terug gegaan naar rainbow beach, aangezien wij daar 4 februari een hostel hebben geboekt, en 5 februari vanaf het hostel naar fraser gaan, en omdat wij dachten dat je goed uit kon gaan in rainbow, wat weer, zoals alles qua uitgaan hier een grote domper was.

De dagen daarna hebben we op een rest area gestaan om de kosten een beetje te drukken, en zijn we het stadje in geweest en hebben we een beetje gerelaxed.
Wat hier wel prachtig is, is de zonsondergang, waar wij dan ook regelmatig ons schema op instellen om dat te bewonderen, en uiteraard het vast te leggen op camera, ook toen we op het strand lagen zagen we weer een groepje dolfijnen voorbij komen, en deze wan duidelijk aan het spelen, want de 1 na de andere sprong ver het water uit om daarna weer met een klap in het water terecht te komen, prachtig om te zien, helaas niet goed op camera weten vast te leggen.

Eindelijk was het zover, fraser island!
Nadat we eerst een hele uitleg kregen wat we vooral niet mogen doen, gingen we in 4 auto's van Toyota ( 4x4 ) die kant op.
Wat ik eerder vergeten ben vergeten te vertellen is dat ik al een aantal uur achter het stuur achter de rug heb.
En dat was heel raar, andere kant van de wegrijden, stuur aan de andere kant, en de 1ste 10 keer wanneer ik mijn richting wilde aangeven, deed ik mijn ruitenwissers aan ...
Nu gaat dat al veel beter, maar dat was wel een automaat, deze 4x4 wagens moest je dus wel zelf schakelen, echt een uitdaging op het zand, maar was wel heel vet om te doen.

Verder zijn we naar ontzettend mooie plekken geweest op fraser, enorme meren gezien waar je binnen 10 seconden tientallen schildpadden zag die je zelf kon vangen.
Ontzettend mooie rots partijen met een prachtig uitzicht, en uiteraard het schip gezien die al tientallen jaren hier aan de kust ligt, en naar schatting over 3 jaar volledig onder het zand ligt

We konden ontzettend veel vragen aan onze gids, hij wist echt alles.
Ik vroeg aan hem wat de reden was dat we niet in de ze mochten zwemmen, ik vroeg me af of dat kwam door de sterke stroming of misschien door haaien, maar dat ging dus inderdaad om de haaien.
Hij vertelde dat er om fraser island echt ontzettend veel haaien en soms ook zoutwaterkrokodillen zitten, en dan ging het om de tijger, stier, hamer, en in de winter de witte haai, die dan met groepen achter walvissen aanzitten, wat je dan ook regelmatig ziet vanaf het eiland.
Maar aangezien fraser island 43 Grote meren rijk is, hebben we de meren maar opgezocht ipv de zee.

Ook veel dingo's gezien ( wilde honden ) we zijn vooraf flink gewaarschuwd, we mochten niet alleen over het strand lopen, uiteraard niet voeren, en als we iets hadden gegeten alles j meteen opruimen, en het was duidelijk waarom, want toen we steaks aan het bakken waren kwam er vaak even een dingo kijken of er wat te halen was, en ze komen erg dichtbij, pas wanneer je met meerdere bent lopen ze heel rustig weg.
De reden waarom we zo werden gewaarschuwd was dat er een tijdje geleden een keer een groepje kinderen aan het spelen waren op het strand, en toen er een paar dingo's aankwamen zijn alle kinderen weggerend, op 1 na, en die is aangevallen en heeft het niet overleefd.
Ook is er vorig jaar een backpacker aangevallen nadat die dronken inslaap was gevallen op het strand, die was flink verwond, maar heeft het wel overleefd.
Maar er werd goed duidelijk gemaakt dat als je de instructies die zei gaven gewoon zou volgen, en weinig tot niks kon gebeuren, wat bij ons dus ook niet gebeurd is.

Vrijdag zijn we weer terug gegaan naar het hostel waar we 1 dag voordat we naar fraser gingen ook waren, om weer even helemaal bij te komen, dat was de bedoeling, want het is nog erg lang gezellig gebleven in het hostel.

De volgende ochtend naar noosa gereden wat ongeveer 140 kilometer naar het zuiden ligt vanaf rainbow beach.
In bijna elke stad heb je een informatie punt, waar altijd leuke mensen zitten die al je vragen kan beantwoorden over de stad, waar je het beste naar toe kan gaan, dus daar nemen wij altijd dankbaar gebruik van.

Later zijn we naar de camping gereden, en merkten we al snel dat we niet de enige Nederlanders waren op de camping, wat ook wel weer even leuk is na al die Engelsen,Fransen,Duitsers,Canadezen, en sweden van de afgelopen tijd.
In de avond besloten we dan ook met nog 2 andere Nederlanders naar de stad te gaan, ondertussen al onze 4e poging om een beetje leuk uit te gaan, en dat was zeker de 1ste paar uur gelukt.
Een paar weken geleden heb ik verteld dat ze in australie ontzettend streng zijn in de bars en discotheken en je zonder pardon op straat zetten als er bij hun iets niet bevalt, nou, hier was het dus even wat anders.

Het leek hier alsof ze allemaal probeerde om in coma te raken, toen ik naar de toilet liep lag daar een jongen gestrekt op de grond en bewoog niet, heb hem omhoog geholpen en uiteindelijk kwam hij weer bij, en is naar buiten gedragen.
De sfeer sloeg om, en dat was aan iedereen te merken, aangezien het ook ontzettend druk was stond iedereen erg dicht tegen elkaar aan en dat bevorderd het ook allemaal niet.
Op een gegeven moment stond ik met manon, en ze werd tot 3x toe door een jongen zowat van het podium af geduwd, dus ik ben er tussen gaan staan zodat zei daar geen last meer van zou hebben, en zei tegen die jongen dat hij beter ergens anders kon gaan staan, toen hij vroeg of ik dat wilde herhalen deed ik dat, en voor ik het wist had ik dus een klap op mijn neus, en meteen was hij weg.
Bloed spoot eruit, aangezien hij mij met een ring of ander voorwerp heeft geslagen.
Security heeft mij daar beetje proberen schoon te maken, en adviseerde om naar de politie en ziekenhuis te gaan, ze wisten ondertussen wie het was, en hebben hem eruit gezet, en zou een boete van 380 dollar krijgen.
Toen ik bij de politie aankwam, vroeg ik ook waarom de Security die jongen dan niet overhandigd aan de politie, en zei vertelde ook dat ze dat niet hoeven te doen, dat dat inderdaad iets is waar ze in australie veel te makkelijk over denken en mee omgaan.

De politie heeft mij naar het ziekenhuis gebracht, en mijn neus is dus, zoals ik al meteen wist, te zijn gebroken, en zit een gat in van ruim 1 cm, die ze dus hebben moeten hechten.
Mijn neus is nu ook erg dik, en het begint nu ook dik onder mijn ogen te worden.
In het ziekenhuis vertelde ze ook dat er hier ontzettend veel Australiërs zijn die backpackers uitlokken, en daardoor veel vechtpartijen zijn.
Dus ik heb mijn 1ste ziekenhuis bezoek in australie al achter de rug, vroeg me al af wanneer dat zou zijn, vond het al lang duren..
Ik moet het nu goed schoonhouden, heb pijnstillers, en een kuur zodat het niet gaat ontsteken, en ik moet vrijdag naar een ziekenhuis terugkomen, om de hechting eruit te laten halen.

De volgende dag rustig aan gedaan, ik was nog niet helemaal lekker, en hebben eerst lekker lang op internet gezeten, en daarna wat wezen drinken en eten in het stadje hier, daarna auto opgeruimd wat weer heel erg nodig was, en lekker wat gegeten, ondertussen hebben al een aantal Australiërs gevraagd wat er met me neus is gebeurd, en ze vertelde daarna dat het in australie heel erg is, dat je erg moet oppassen, dat Australiërs dus erg agressief worden van drank.

Maandag laatste dag in noosa, we hebben even lekker op het strand geleden en zijn door een natuurpark gelopen, ook hebben we spray gekocht voor de muggen! Aangezien het steeds erger lijkt te worden, denk dat ik er momenteel een stuk of 60 heb, dus hoop dat het gaat werken.

Maandag vroeg vertrokken richting brisbane, maar eerst naar de dierentuin van steve irwin geweest.
Kaartje koste 59 dollar, maar we vonden wel dat we er geweest moesten zijn.
De dierentuin zag er ook echt top uit, we hebben ook een show gezien met vogels en krokodillen wat uiteraard heel vet was om te zien.

Later op de dag naar een camping gereden 30 km buiten brisbane, heerlijke camping, weinig vogels ( dus geen lawaai om 04.30 ) stroom en bbq 2 koprollen naast ons, en een lekker zwembad en goede douches.

De volgende dag naar brisbane geweest, de oplettende lezer weet dat ik daar al geweest ben, net als surfers Paradise, byron bay, en nimbin, maar Clint en manon zei daar nog niet geweest, en aangezien ik nu weer terug reis naar het zuiden kom ik er weer langs, wat ik helemaal niet erg vind, ik kan ze de mooie plekken laten zien die ik al heb gezien, en we kunnen nu veel meer zien en bekijken aangezien we nu met de auto reizen.
Goed, we waren gebleven is brisbane, daar zijn we lekker door het centrum gaan lopen, en met de Ferry langs de skyline gevaren, daarna lekker gaan bbqen en nog gebruik gemaakt dat er een Mac om de hoek zit, en dat betekent internet!!

Volgende ochtend mijn ipad laten vallen... Beeldscherm helemaal kapot, reparatie kost 130 dollar ( wat me heel erg meevalt ) en als het goed is is het allemaal verzekering werk en krijg ik het vergoed.
Daarna nog even gebruik gemaakt van het zwembad, en daarna naar 1 van de vele enorme shopping centers geweest, om daarna naar surfers Paradise de goldcoast door te rijden.

Eenmaal daar aangekomen een camping opgezocht, om daarna aan weer eens aan de noodles te zitten... En nu zit ik weer bij de plaatselijke Mac mijn verslag te typen ( er zijn er hier overigens 26 op de gold coast ..

Voor de rest valt het weer hier toch tegen, ik weet dat ik niet mag klagen vergeleken in Nederland, en ja het is hier wel altijd tegen de 30 graden, maar de zon laat zich soms toch wel echt bar weinig zien.
En vind het nog steeds super om jullie reacties te lezen op mijn verslagen!

Tot het volgende verslag!






  • 13 Februari 2014 - 13:25

    Mama:

    Hoi man,

    Jeetje, een gebroken neus, het lijkt wel of jij je hele leven dit soort dingen al aantrekt.
    Boete van 380 dollar maakt jou neus niet beter, maar geeft toch een beetje een gevoel van payback time.
    Hoop dat die neus je niet al te veel hindert in je doen en laten en het niet al te veel pijn blijft doen ondanks de pijnstillers.

    Met die 4x4 over het strand lijkt mij ook helemaal het einde, alleen die dingo's zijn wat minder.
    Het is toch een droom om dolfijnen in het wild te zien zwemmen en spelen, lijkt me echt helemaal te gek!

    Ook ik had die kans, om de dierentuin van Steve Irwin, gepakt, alhoewel 59 dollar behoorlijk aan de prijs is, maar die kans krijg je meestal maar 1x in je leven en moet je die dus pakken.

    Begrijp best dat je, ondanks dat het daar 30 graden is, ook de zon erbij wil zien, maar hou maar in je achter hoofd, ondanks dat de winter hier (gelukkig) niet wil doorbreken, het hard waait en vies regent, je daar beter af bent dan wij hier.

    Je eindigt met te zeggen dat je het nog steeds super vindt om onze reacties te lezen op je verslagen, ik kan je vertellen dat ik elke keer echt uitkijk naar je verslagen en het SUPER vind dat je ze schrijft, blijf dat aub doen.

    Blijf uit de buurt van rondvliegende vuisten en keep save XXX

  • 13 Februari 2014 - 15:27

    Harma:

    hoi remy
    wat zul je knap worden van die 60 muggebulten gebroken neus en dikke ogen
    zul je oppassen dat je daar niet in de baaies komt
    we hebben jou verslag even weer gelezen enbesproken
    de groetjes van oma ,hendrika alie kirsten en mij
    tot het volgende verslag
    we kijken er al naar uit

  • 13 Februari 2014 - 18:12

    Gea :

    Hallo Remy.. geweldig die verslagen van je ,ik lees ze als een mooi boek, ga zo door, en heeeel veel plezier daar,, groetjes ,,,en uhh beterschap met je neus.

  • 13 Februari 2014 - 23:18

    Pappa:

    Hoi Kerel,

    Weer een hoop belevenissen.
    Hou je inderdaad aan de adviezen van de gidsen, want die zullen het het best weten.

    Ja, in een tent waar gedronken wordt kunnen dit soort dingen gebeuren, maar hou in je achterhoofd dat er ook gekken bestaan die daarvoor geen drank nodig hebben.

    Helemaal fantastisch dat je die dolfijnen ziet spelen en zelfs dat die dingo's zo dichtbij komen, al is wat jij beschreef, dichtbij genoeg.

    Het is nu al laat, maar ik zal morgenochtend naar die spullen van je i-pad zoeken en mail je dan de benodigde spullen door.

    Het was weer een flink verslag en het was weer smullen, dus hou dat schrijven vol.

    Veel plezier verder en ik spreek je.

  • 14 Februari 2014 - 12:54

    Remy Datema:

    Hoi harma , oma en de rest!

    Leuk om te lezen dat jullie me zo volgen, doet me goed!

    Hoi Gea! Leuk om te lezen! Bevalt je nieuwe baan goed? Groetjes!

    Hoi mam, als ik mijn medicijnen optijd neem gaat alles prima.
    De dingo's zijn niet gevaarlijk mits je met een klein groepje bent en niet alleen het strand opgaat.
    In die 4x4 rijden was echt tof, maar wel erg wennen, ook omdat alles precies andersom zit, en onze eigen auto waar we in rijden is een automaat, en bij deze moesten we ook nog Eens schakelen..

    Pap, jou spreek ik wel via de mail!

    Thx allen voor de reacties !


  • 15 Februari 2014 - 11:45

    Mama:

    Hoi man,

    Ik weet dat een versnellingsbak of een automaat in een auto een groot verschil maakt, maar waar ik erg hard om heb gelachen is dat als je je richtingaanwijzer aan wilde zetten je de ruitenwissers aan deed.
    Ik ga er van uit dat ook die bedieningen voor ons begrip aan de verkeerde kant van het stuur zitten, maar zie voor me hoe dat dan gaat en dat geeft een zeer grappig beeld.

    Geniet en keep save XXX

  • 17 Februari 2014 - 19:37

    Ilja:

    Hee Remy, erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Je neemt er ook echt de tijd voor. Een verslag schrijven doe je niet even daar moet je voor gaan zitten anders lukt het niet. Of heb je een verborgen talent? :) Waarom lukte de foto niet van de dolfijnen? Was het te donker? Waren ze te snel? Gaat het goed met je camera? Vervelend om te lezen dat je stoot op je neus hebt gehad. Gaat het al wat beter met je? De tijd vliegt want je bent alweer ruim 1 maand weg. Geniet nog maar van die 30 graden voordat je het weet is het winter en dan 2x achter elkaar mocht je terug komen.. plezier daar!!!

  • 18 Februari 2014 - 02:13

    Remy Datema:

    Hoi ilja.

    De dolfijnen waren te snel, maar heb wel al meer goede foto's van van dolfijnen die ik al eerder heb gezien, en de camera bevalt prima! Alleen als ik helemaal ga inzoomen wordt het wazig, maar daar had ik al rekening mee gehouden.

    Ik probeer gewoon elke keer wanneer ik even tijd heb mijn verslag bij te houden, op die manier is het ook niet een grote moeite en heb ik het eigenlijk zo in elkaar gezet.

    Neus is nog wel pijnlijk, eergisteren 2 goede golven erop gekregen en dat voel je dan wel goed, maar de zwelling is al een stuk minder en de wond is goed aan het helen.

    Ik ben hier al bijna anderhalve maand zelfs, en de tijd gaat enorm snel, moet er nog niet aan denken om terug te gaan.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 8935

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: