Verslag 6 - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu Verslag 6 - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

Verslag 6

Blijf op de hoogte en volg Remy

27 Februari 2014 | Australië, North Melbourne

Vrijdag 14 februari

Op de meeste campings staat een gezamenlijke koelkast, waar we als camping gebruikers gebruik van mogen maken om ons eten en drinken koud te zetten.
Tot vandaag ging dat ook altijd goed, maar vanmorgen deed ik de koelkast open, en zag gelijk dat er een pak goon ( wijn ) en een pak melk weg is.. Geheel verbijsterd merken we later ook nog dat er een stuk veta weg is, wat echt helemaal ingewikkeld tussen allemaal andere dingen in een plastic zak had gezeten, dus ze hebben rustig uitgezocht wat ze allemaal nodig dachten te hebben, en hebben dat dus meegenomen, begin toch na deze rare week wel een andere indruk van sommige Australiërs te krijgen.

Daarna gelijk doorgereden naar het ziekenhuis, want de hechting moet eruit gehaald worden, en ze gingen ook even kijken of het allemaal nog goed eruit zag.
Nou, ik kreeg de optie om het nu gelijk opnieuw te laten breken,zodat ze het dan gelijk weer helemaal recht kunnen zetten,omdat ze er toch niet zeker van zijn dat het nog helemaal recht zit, of dat het niet helemaal goed gaat genezen, aangezien vooral aan de linkerkant van mijn neus nog behoorlijk dik en opgezwollen is, en dat het lijkt dat er een botje die kant op gebroken is.
Ik heb besloten om het niet te doen, aangezien het moeilijk te combineren is met reizen, en ik eerst wil afwachten of het toch niet op de wat minder pijnlijke manier gaat genezen.
Toen heeft ze binnen 20 seconde zonder iets te voelen de hechting eruit gehaald en mocht ik gaan.
Zoals ik net al zei, is het nog behoorlijk dik, ook onder mijn linkeroog, ook de wond waar de hechting inzat, en de plek vlak daar naast die momenteel paars is zijn duidelijk zichtbaar, maar de beide plekken zien er wel goed uit.

Ook zaten Clint en ik al een hele tijd te discussiëren of we wel of niet ons haar moesten gaan millimeteren, nouja discussiëren.. Hij wilde het wel en ik niet.
Aangezien ik er toch al niet uit zie met de gebroken neus, heb ik het maar gedaan, aangezien mijn haar echt te lang werd, en bovenal, het is gratis want manon ging ons dan wel even millimeteren!

Later op de dag zijn we naar het centrum van surfers Paradise geweest.
Aangezien ik daar al geweest ben, kon ik ze de mooie plekken laten zien die er bijna niet zijn, zoals ik eerder aangaf vind ik wel dat je er geweest moet zijn, maar het is niet mijn stad.
Later op de dag nog naar 1 van de enorme shopping centers geweest, om daarna lekker wat te eten op de camping, en aangezien, we ongeveer 200 meter van een Mac zitten, zitten we daar dan elke avond, aangezien we niet weten of we de komende dagen aan WiFi kunnen komen, en dat kunnen we ons natuurlijk niet veroorloven om dat risico te lopen.

15 februari

Vandaag zijn we naar springbrook gereden, wat bekend staat om zijn uitzichten en watervallen.
Het eerste half uur dat ik reed in springbrook was alleen maar omhoog rijden, smalle wegen met scherpe bochten, en soms een smal bruggetje wat maar 1 baan had, dus als je een tegenligger tegenkwam, moest er 1 toch even een stuk achteruit rijden.
Eenmaal boven aangekomen verschillende watervallen en prachtige uitzichten op verschillende plekken.
Zoals op zoveel plekken, werden we gewaarschuwd voor slangen, en zoals zo vaker, als de slang donkerbruin of zwart is, snel weglopen.
Ook weer veel borden dat er hier wilde koala's leven, helaas weer geen gezien.

Daarna zijn we naar een Plek geweest waar een brug is ontstaan door onder ander de weersomstandigheden van miljoenen jaren geleden.
Prachtig om te zien, met ook een klein watervalletje erbij.
Voordat we hier naartoe gingen had een man bij het informatie punt al verteld dat hier een soort kangoeroe rondloopt die kleiner is dan de Walibi, en die zagen we op de terugweg ook ongeveer 10 meter voor ons voorbij schieten over het pad heen.

Toen we terugkwamen bij de auto besefte ik ineens dat we niet meer in de staat Queensland zijn, maar in new south Wales, en dat betekende dat het geen half 4 was, maar half 5, dus vanaf nu is het voor mij weer 10 uur verscheel met Nederland ipv 9 uur.
Toen naar een rest area gereden die tussen byron bay en nimbin ligt, aangezien we daar heen gaan de komende dagen.

16 februari

Na een verschrikkelijke nacht en hele vroege ochtend vol met hanen en kleine kinderen zijn we vroeg opgestaan, even wat gegeten en de tent weer opgeruimd.
Vandaag zouden we maar byron bay of nimbin gaan, en we zouden het laten afhangen van het weer, onze beredenering was, aangezien byron aan het strand ligt, het beter is als je daar in ieder geval met mooi weer bent.
We namen de gok om naar byron te gaan, aangezien het weer redelijk opknapte, en we werden beloond, het was echt prachtig weer, we hebben de route gelopen naar de top van een berg waar de vuurtoren staat, en wederom schildpadden, dolfijnen en een manta gezien.

Daarna snel naar het strand gegaan, en lekker gezwommen en gelegen, op een gegeven moment toen Clint en ik het water aan het zwemmen waren zagen we opeens iets wat erg groot en zwart was in een golf zwemmen, een manta! Geen 5 meter bij ons vandaan.
Toen ik omkeek zag ik dat er verschillende mensen naar de manta aan het wijzen waren.
Toen we weer terug op het strand waren zei een local tegen me dat die manta ook nog even tussen mij en Clint door was gezwommen! Ook vertelde hij dat deze manta echt groot was, en hij ze nog nooit hier bij het strand had gezien, dus heel vet om dit meegemaakt te hebben en dat van zo dichtbij.

17 februari

Bewolkt, dus naar nimbin.
Zoals ik al eerder had gezegd, is nimbin echt het hippie plaatsje van australie.
Onderweg naar nimbin, en trouwens dit hele gebied, ontzettend veel mooie uitzichten vanuit de auto op bergen en dieptes.
Na nimbin de stad lismore bezocht, want als we er langs rijden kunnen we net zo goed even gaan kijken.
Daarna een camping opgezocht net buiten lismore, prima camping om een nachtje te blijven, schoon, prima bbq's, en prima douches.
De douches in australie ... Zo lang ben ik niet, maar ik heb onder nog bijna geen 1 douche gestaan waar ik gewoon recht op kan staan, raar, want heb nou niet echt het idee de gemiddelde Australiër kleiner is dan ik ben.
Oja, we hebben gewoon een tv ruimte hier! 1ste wat ik ging doen is voetbal op zoeken, na wat gezoek en wachten vond ik dan iets, ging dan wel over de 'talenten' die in de competitie hier spelen en die dromen van Europa, maar toch, het was in ieder geval wat, wel werd ik in de reclame steeds lekker gemaakt dat deze week de championsleague weer begint, hopen dat we dan ergens een tv kunnen vinden, ( wanneer in Nederland de wedstrijd begint is het 20.45 op dinsdag en woensdag, hier woensdag en donderdag om 06.45 ) maar je moet er wat voor over hebben, en meestal ben ik dan toch al wakker.

18 februari

Een lui dagje, boodschappen gedaan, lekker gezwommen, en het belangrijkste, Heineken gehaald voor de wedstrijd morgenochtend. ( je merkt het al, zwaar leven in australie )

19 februari.

Wekker om 6 uur, biertje en chips erbij zoals het hoort bij een championsleague wedstrijd, al moet ik zeggen dat de chips en het bier er in de avond makkelijker ingaat als in de ochtend.
Na de wedstrijd spullen gepakt en naar het strand, aangezien het vandaag echt prachtig weer is, en voorlopig de laatste als je charmante weervrouwen hier mag geloven, al zitten die er nog veel vaker naast als onze piet, dus hoop dat ze dat nu weer doen.

Lekker een aantal uur op het strand geweest, we hebben alle 3 een surfboard gehuurd en zijn lekker de hele dag wezen surfen, was ondertussen namelijk alweer even geleden.

Daarna rond een uur of 4 stukje doorgereden door naar het zuiden naar een camping.

20 februari.

Na een een korte nacht vol met muggen die elke keer vlak langs mijn oren vlogen, en een behoorlijk grote spin aan de buitenkant van de binnentent gingen we gelijk ontbijten en verder naar het zuiden rijden, naar de stad grafton.
Zoals ik al eerder heb verteld zou het de komende dagen een stuk minder mooi weer zijn, maar zoals ik toen ook al zei hebben ze het hier nog vaker fout als in Nederland.
Dus ik vroeg gister aan de aardige eigenaar van de camping naar het weer voor morgen ( ondertussen vandaag dus ) hij moest lachen en zei, ze voorspellen een behoorlijk storm, maar de lucht is daar veel te droog voor, dus ik denk dat het weer morgen redelijk is.
En de beste man had gelijk, op een paar wolken hier en daar gewoon strak blauwe lucht, vol de zon, de gebruikelijke 30 graden het eigenlijk altijd nog geweest is hier, vooral het noorden van australie waar het eigenlijk het hele jaar door rond de 30 graden is.

Na 120 kilometer aangekomen in grafton, nadat we naar de Mac zijn gereden voor WiFi, ben ik naar een informatie punt gegaan om te vragen wat er allemaal te doen is in grafton, ik kreeg netjes een blaadje en een folder mee waar alles op stond wat er te doen was, helaas was dat echt helemaal niks, dus zijn we door gereden naar een rest area net onder coffs harbour.

21 februari.

Vandaag doorgereden naar kempsy, ook geen bijzondere stad, toen zijn we gaan kijken waar nou precies gunnedah ligt, aangezien we wel weten dat het in new south Wales ligt, maar niet precies weten waar.
Gunnedah wordt ook wel de koala hoofdstad van de wereld genoemd, en aangezien ik nog maar 1 koala in het wild gezien heb, en Clint en manon geen, wilde we zeker daar geweest zijn.
Ik wist wel dat het een klein stukje landinwaarts was, maar toch vergis ik me weer ontzettend in dit enorme land, we moesten nog 25 km verder naar het zuiden rijden, om dan nog ruim 360 km landinwaarts te rijden, dus ik ga daar niet eerder weg voordat ik veel wilde koala's heb gezien, maar dat moet wel goed komen aangezien daar dus de grootste koala kolonies van de wereld zitten.

Toen we wisten hoever het dus nog was gelijk weer de auto gepakt, en zijn we gaan rijden.
Ik ben ondertussen in het campingboek gaan kijken voor een geschikte plek om te overnachten.
In het campingboek kan je zoeken naar een camping of naar een rest area, een rest area is gratis, maar er zijn gen rest area's in de buurt van campings, dus in de steden zelf vind je dan al geen rest area, en een rest area heeft bijna nooit een douche, en je moet ook goed zoeken voor drinkwater, maar zelfs dat staat allemaal in het campingboek.
Ondertussen een rest area gevonden, en dan waren we ook al mooi in de buurt gunnedah, helaas liep het even iets anders.
Ongeveer halverwege heb ik het stuur van Clint overgenomen, en laten we toen net de bergen in gaan rijden, met bochten waar een advies snelheid van 25 km tussen zat, dus om half 5 de auto langs de weg gezet, de navigatie even aangezet en toen moesten we nog 161 km tot de rest area, en aangezien we niet in de avond rijden, ( omdat je dan niet verzekerd bent als je een kangoeroe aanrijd ) moesten we noodgedwongen een andere rest area opzoeken, en daar waren we ongeveer rond half 6.
Een prachtige plek, ver van de bewoonde wereld, naast een schitterende waterval, en het as er ontzettend stil.
Wel was het er in de nacht gewoon echt koud, aangezien het vochtig is en we momenteel hoog in de bergen zitten, maar achteraf bedacht ik me dat sinds ik in australie ben, de temperatuur in de nacht niet lager als 20 graden is geweest, dus zal me niks verbazen als het nu iets van 15 graden was, maar wat voor ons dan wel gewoon echt koud aanvoelde.

22 februari

Volgende dag vroeg wakker, toen ik een rondje ging lopen 2 Walibi's gezien en een totaal rode papegaai, alleen op zijn borst was hij groen.
Daarna verder gaan rijden naar onze bestemming, gunnedah.
Onderweg nog gestopt bij een waterval, die helaas droog stond, maar wel een ontzettende mooie en diepe dal en uitzicht.
Daarna verder gereden door walcha, woolbrook,bendemeer,moonbi,kootingal,en tamworth, en uiteindelijk aangekomen in gunnedah.
Wat een teleurstelling, bij het informatie centrum werd er even luchtig verteld dat we waarschijnlijk geen koala's gaan zien omdat het momenteel te warm is..
Wij toch die route gaan lopen, maar inderdaad geen koala's.
Later bedacht ik dat dat ze vertelde dat het nu te warm is om koala's te zien, maar misschien in de avond niet, dus we blijven hier tot morgen, en mochten we dan nog niks hebben gezien gaan we toch weer terug naar de kust, aangezien hier verder gewoon niks te doen is, en we op andere plekken ook zeker nog koala's tegen kunnen komen, alleen zonde van de ruim 400 km omrijden, maar al hebben we geen koala's gezien, toch wel een hele hoop andere dingen gezien, zoals de watervallen, en bijvoorbeeld een stekelvarken vandaag vlak bij de tent, en 100en witte kaketoes een veld naast onze tenten.
Oja, luchtbed lek, winkels waren om 5 uur dicht ipv 6 omdat het zaterdag is, dus in de auto slapen..

23 Februari

Slaap je verplicht in een auto, heb je ongeveer de beste nacht slaap van je road trip gehad ..
We hebben besloten om verder te rijden, aangezien het vandaag nog warmer is als gister, zullen de koala's zich ook nu niet laten zien, en de volgende bestemming is port Stephens, waar ook koala's zouden moeten zitten, en het is weer aan de kust, waar het momenteel een stuk koeler is.
Na ruim 400 km weer terug aan de kust, waar het weer gelijk een stuk minder is, maar we zijn in Newcastle.
Einde van de middag naar een camping gereden om te overnachten.

24 februari,

Gevraagd wat er te doen was in newcastle, weinig.. Dus we zijn in de auto gestapt om de laatste 150 km te rijden naar de stad waar alles begon, Sydney!
Eerst naar ons officiële woon/post adres gereden vanwege mijn Medicare kaart.
Daarna zijn we even bij de bunkhouse geweest, ( het hostel waar ik de 1ste week verbleef )
Daar even bijgepraat met mensen van australianbackpackers en 2 andere van onze groep die er toevallig ook vandaag waren.
Daarna een camping gaan zoeken om de nacht te verblijven, alles vol, ook geen rest area in de buurt, en aangezien het geld niet aan onze rug groeit om een duur hotel in Sydney te pakken, zat er maar 1 ding op, in de auto slapen.
Dus we zijn een hele rustige wijk in gereden, en een doodlopende straat, aangezien het zwaar verboden is om in je auto te slapen, en vooral rond de grote steden wordt er streng op gecontroleerd.
Maar uiteindelijk waren we gesetteld en zijn we uiteindelijk in slaap gevallen.

25 februari,

Na een korte nacht, snel weer doorgereden en toen stonden we weer om 06.30 bij de macdonalds, tandjes poetsen, en even kijken op de WiFi wat voor weer het zal worden.
Er stond dat er kans was op regen, een aangezien we ook nog een dag naar bondi beach willen, besloten we om deze dag nog Manly door te lopen, en nog Naar Sydney zelf te gaan voor de tuinen, en nog maar een keer het Oprah house en de harbour bridge.
In Nederland ben ik er nooit blij mee dat ze er met het weer altijd naast zitten, maar hier wel, in het begin een paar wolkjes, maar later strak blauwe lucht en bloedheet.
Opnieuw voor vandaag geen slaapplek kunnen vinden, dus buiten de stad een plek gevonden om te kunnen eten, om daarna weer ergens in een buitenwijk in de auto te moeten slapen.

26 februari,

Vandaag naar het strand in Manly geweest, was minder mooi weer als we hadden gehoopt, maar alsnog wel even heerlijk relaxen.
Daarna nog even bij backpackers geweest om wat kleine dingetjes te vragen, auto opgeruimd, en wat gegeten.
In de middag hadden we besloten om vandaag te vertrekken richting Canberra, de hoofdstad van australie.
We hebben al gehoord dat er niet veel te zien en doen is, maar het is wel de hoofdstad, dus we moeten er zijn geweest vonden we.
Na het eten om half 8 vertrokken richting Canberra, aangezien je er gemiddeld 2 uur over doet om Sydney uit te komen, was het een behoorlijke rit, maar uiteindelijk om half 1 en ruim 300 km later staan staan we op de laatste rest area, 35 km boven Canberra.

27 februari,

Vandaag naar de hoofdstad van Australie geweest, Canberra.
Van te voren wisten we al dat het niet een ontzettende bruisende stad is, en dat klopte ook wel, toch hebben we ons een dag prima kunnen vermaken.
We zijn eerst naar een ontzettend grote shopping center geweest, en in de middag zijn we naar het parlementsgebouw van australie geweest, en laat er nou net een debat/vragen uur zijn tussen 2 partijen in australie, waar we bij mochten zijn, en de partijen mochten elkaar duidelijk niet, mensen werden weggestuurd, en niemand kon een zin zeggen voor er weer 20 man doorheen ging schreeuwen, mede daardoor was het wel leuk om het meegemaakt te hebben en te zien hoe het nou in een ander land gaat, naar mijn idee een stuk harder als het in Nederland het geval is.

Daarna weer de auto in, aangezien Melbourne nog bijna 700 km is, en we er eigenlijk morgen voor de avond willen zijn.
Onderweg bij een rest area wat gegeten, en daarna nog een stuk gereden tot net onder het plaatsje albery.
Nu even snel op internet, daarna een rest area zoeken, en dan slapen.

Tot de volgende blog !







  • 27 Februari 2014 - 11:22

    Mama:

    Zoals elke keer was het weer smullen van je verslag!
    Heel jammer dat jullie zo'n eind hebben moeten rijden en niet beloond werden met een aantal wilde koala's maar heb het vermoeden dat dat nog wel een keer gaat gebeuren tijdens dit avontuur.

    Je neus maak ik me wel zorgen over.
    Ik begrijp heel goed dat opnieuw breken echt niet aantrekkelijk klinkt en zeker niet tijdens dit avontuur, maar wat nu als het niet goed(recht) geneest? Kan dat later, thuis, dan verholpen worden?

    Vind het wel fijn dat jullie met zijn 3tjes zijn en dat je niet alleen rond reist, ik hoor je zuchten bij het lezen van deze zin haha maar ondanks dat je 23 jaar bent blijf je mijn kind en moeders hebben nou eenmaal de irritante gewoonte om bezorgt te zijn om hun kroost.

    Slapen in de auto is waarschijnlijk niet de comfortabelste plek, maar als je geen keus hebt moet je wat, misschien heb je dan wel minder last van al dat zoemende en prikkende tuig dat er rond vliegt.
    Hoop dat je wel al een nieuw luchtbed hebt kunnen bemachtigen zodat je weer op de camping kan slapen zo gauw je er 1 tegen komt met plek.

    Have fun and keep save XXX

  • 27 Februari 2014 - 13:52

    Harma:

    hallo Remy
    we gaan jou verslagen steeds meer waarderen
    wat beleef en zie jij veel ,we kunnen ons daar bijna geen voorstelling van maken
    en dan dat heerlijke weer
    wel heel jammer dat je neus niet zo mooi geneest ,maar ik kan me ook goed voorstellen
    dat je hem niet vrijwillig weer laat breken
    groeien daar ook euro bomen, ik heb nog niks gelezen over werken
    geniet van de natuur en wees voorzichtig
    groetjes oma arie en harma
    tot het volgende verslag

  • 27 Februari 2014 - 18:10

    Pappa:

    Hey man,

    Wat weer een gigantisch verhaal.

    Wat voor auto hebben jullie eigenlijk, dat je er met zijn 3en lekker in slaapt?

    Goed he? die weermannen van nederland.
    Die hebben het soms wel bij het rechte eind.

    Zo een grote groep kaketoes lijkt me een prachtig gezicht.

    Luchtbedden zijn hier momenteel in de aanbieding. Rij anders ff langs, want jullie kijken toch niet op een kilometertje.

    Tja Remy in ieder land heb je goede en slechte mensen en als je je spullen in een gezamenlijke koelkast hebt, kan het altijd een keer gebeuren.
    Je kan alleen maar hopen dat het niet te vaak gebeurt en dingen als wijn alleen erin voordat je het wil nuttigen.
    Melk kan je misschien houdbaar kopen en kaas en vleeswaren.....tsja .....je moet wat.

    Ik vond het echt weer een prachtig verslag.

    Veel plezier verder en pas goed op jezelf en je medereizigers.

    Knuffel.

  • 28 Februari 2014 - 02:22

    Remy:

    Hoi Harma, Arie en oma

    Helaas nog geen geldbomen ontdekt, maar ik ben nog druk aan het zoeken.
    Het idee is nu om in april te gaan werken.

    Mam,

    In Nederland kan ik hem dan opnieuw laten breken, zodat ze hen dan recht kunnen zetten als ik dat dan wil en als het nodig is.

    Pap,

    We rijden in een Toyota camry, maar ik hb het nooit over lekker slapen gehad, want het is dan ook behoorlijk krap.

    Groetjes

  • 28 Februari 2014 - 09:34

    Ilja:

    Hee Remy, leuk verslag en wat een kilometers hebben jullie gereden. Ontzettend balen dat het eten niet meer in de koelkast zat. Gebeurt zeker niet vaak. Heel kinderachtig van deze persoon.
    Alle dieren die je ziet ben ik wel een beetje jaloers op. Lijkt mij echt geweldig. Vooral de schildpadden.
    Prettige reis verder met z'n drieen. Bijna twee maanden van huis. Tijd gaat snel. Groetjes

  • 20 Maart 2014 - 22:48

    Harma:

    remy we wensen je een gezellige en bruisende verjaardag
    hartelijk gefeliciteerd
    en we wachten met smart op jou 7 de verslag
    arie harma en oma

  • 21 Maart 2014 - 04:05

    Remy Datema:

    Arie, harma en oma.

    Ondertussen staat er een nieuw verslag online.
    En bedankt voor de felicitaties, alleen ben ik nog lang niet jarig, we hebben wel iets tijd verschil met elkaar, maar niet zoveel hoor!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, North Melbourne

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 8937

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: