Verslag 12 - Reisverslag uit Gatton, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu Verslag 12 - Reisverslag uit Gatton, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

Verslag 12

Blijf op de hoogte en volg Remy

30 Oktober 2014 | Australië, Gatton


Na 3 maanden radiostilte heb ik na mijn idee weer genoeg te vertellen om een verslag te maken.

In augustus ben ik naar Harvey bay geweest wat ongeveer 3 uur rijden is vanaf gatton.
De reden waarom ik daar heen wilde is omdat het momenteel het seizoen is van de walvissen die van zuid naar noord zwemmen, en in november weer de tegenovergestelde richting.
Ondanks dat het erg slecht weer was, en de bemanning van de boot zei dat de zee erg wild was, zijn we toch op de boot gegaan.
Na 4 uur op zee, en veel dolfijnen, zeeschildpadden,walvissen ( 2 die naast en onder de boot door zwommen) en zelfs een grote waterslang gezien te hebben was ik blij dat ik weer op land stond, aangezien mijn maag toch wat minder sterk was dan ik zelf dacht.

Sinds afgelopen maandag heb ik geen baan meer.
Als backpacker mag je niet langer als 6 maanden voor dezelfde werkgever werken.
Erg vervelend, omdat ik nog meer 4/5 weken langer wilde werken, en nu dus moet gaan bedenken wat ik de resterende tijd wil doen.
Al snel was ik erachter dat het geen optie is om nog een baan te zoeken voor 4/5 weken, en dat heeft de simpele reden omdat ik daar echt geen zin in heb!

Dus de 2 opties zijn nu dat ik of zo snel mogelijk alleen naar het noorden ga reizen, of nog anderhalve week wacht, en dan met een andere backpacker samen naar het noorden ga reizen, al moet ik wel weer eind november in het appartement terug zijn omdat ik 28 november naar new Zealand vlieg voor een maand!

Ook heb ik de afgelopen tijd veel nagedacht over wat ik wil, of ik nog langer in australie wil blijven, of na new Zealand naar Azië wil,of na new Zealand naar huis.
Ik heb besloten om langer in australie te blijven, en daarom heb ik ruim 2 weken geleden mijn 2e jaars visum aangevraagd.
Tot vandaag heb ik nog steeds geen akkoord gekregen.
Vorige week dinsdag wilde ze nog meer informatie van me hebben, dus moest ik ze nog zaken zoals bankgegevens en een bewijs dat ik langer dan 3 maanden gewerkt heb sturen.
Dus tot nu is het nog steeds wachten op een akkoord, maar aangezien ik alles in orde heb, verwacht ik verder geen problemen, wat dus zal betekenen dat het nog wel even duurt voordat ik weer in Nederland ben.

Mijn planning is dus dat ik 28 november van brisbane naar Auckland vlieg, ongeveer 1,5 week ga rondreizen op het Noordereiland, en dan ongeveer 2,5 rondreis op het zuidereiland, om vervolgens 28 december vanaf christchurch terug te vliegen op Sydney.
In Sydney zal ik 5 dagen blijven om daar dus ook oud en nieuw te vieren.
Daarna terug naar gatton, omdat ik hier veel spullen laat staan waaronder de auto, en vanaf dan zal ik weer moeten gaan werken.
Optie is om weer terug te gaan waar ik de afgelopen 6 maanden gewerkt heb, of dat ik een appartement langs de kust zoek en in een restaurant ga werken.

De reden om in januari weer te gaan werken is ten eerste omdat mijn budget weer wat groter wil maken, en punt 2 dat ik er aan zit te denken om ook nog naar het noorden en westen van australie te reizen, en daarvoor wil/moet ik dan een 4wd kopen.
Ik zal dan ongeveer tot begin april willen werken, aangezien dan het regenseizoen zo een beetje over is in het noorden.

Dit zijn de plannen voor nu, maar plannen veranderen bijna dagelijks, en misschien wil ik tegen die tijd wel naar huis.

Het is momenteel al weer een tijdje lente, koude nachten zijn er dus niet meer, temperaturen in de nacht niet kouder dan 16 graden, en overdag komen ze bijna niet meer onder de 30.
Afgelopen maandag was de warmste dag ooit in oktober in gatton, en de temperatuur was toen 42.6.


Dit is het wel weer zo ongeveer, en mijn volgende verslag zal komen vanuit nieuw Zealand!













  • 30 Oktober 2014 - 13:04

    Mama:

    Hoi man,

    Fijn om weer een verslag te kunnen lezen.

    Dat je niet van plan was om nog dit jaar terug te komen wist ik al, geef je groot gelijk maar aan de andere kant, en dat moet je maar begrijpen, is 1 jaar al heel lang en nu komt er, niemand weet, hoelang nog boven op.
    Maar zoals ik al zei, ik begrijp je heel goed.

    Wel lastig om nu te moeten beslissen wanneer naar het noorden af te reizen.
    Misschien wel zo gezellig om dat met 2 te doen, dus om nog een week te wachten.

    Wel weer spannend, Nieuw Zeeland.

    Ik neem aan dat je het huidige appartement aanhoud zolang je in Nieuw Zeeland bent zodat je iets hebt bij terug komst om in te wonen.

    Is er in de omgeving van Gatton nog ander werk voor je te vinden dan wat je de afgelopen maanden gedaan hebt of ga je terug naar hetzelfde bedrijf om je rekening weer aan te vullen?

    Ik lees het allemaal wel van je.

    Have fun and keep save!

    XXX




  • 30 Oktober 2014 - 20:09

    Paps:

    Hoi kerel,

    Harstikke leuk om weer een verslag te lezen.
    Je had me alles natuurlijk wel al verteld, maar dat is in een gesprek en dan blijft het een beter hangen dan het ander.
    Nu staat alles op een rijtje en kan ik het nog eens teruglezen. (leeftijd he)

    Zijn er bepaalde plaatsen of bezienswaardigheden in het noorden die je wil bezoeken, of zie je wel wat je daar aantreft?

    Ik had echt niet verwacht dat je een jaar weg zou blijven en nu maak je al plannen voor minstens een paar maanden langer.

    Het lijkt erop dat je heel zelfstandig geworden bent en ik ben trots op je.

    Ik spreek je nog op skype of per mail.

    Kus,

    Paps

  • 31 Oktober 2014 - 10:31

    Ilja:

    Hoi Remy,

    Erg leuk dat je deelt waar je allemaal aan denkt. Werk zoeken zal je leven achtervolgen. Of je nu in Nederland of Australië bent. Sprak laatst Frits nog. Je krijgt in ieder geval de groeten van hem. Hij vroeg zich af hoe het met je gaat. Inmiddels zit hij aan de balie net als zoveel 'ex-collega's'. Wie weet wil je wel een jaartje naar Nieuw-Zeeland. Word je Internationaal 'werkhopper'.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gatton

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 8923

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: