Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Remy

01 November 2015 | Australië, Cairns

Verslag 15

De 2e week van juni afscheid genomen van veel vrienden, mijn appartement, pohlmans, en gatton, aangezien het eindelijk weer tijd is om te gaan reizen.

In 2 weken tijd ben ik van gatton naar Cairns gereden ( 1800 km )
Dit heb ik grotendeels samen gedaan met Pierre, die ik ontmoet heb op de farm.
In deze 2 weken hebben we vooral rustig aan gedaan.

Eenmaal aangekomen in Cairns kon ik mijn 2e dag mijn kamer in die ik had gevonden op internet.
Prima Sharehouse, dicht bij het centrum, en veel leuke mensen hier ontmoet.
De eigenaar was ook prima was mijn 1ste gedachten.
Maar meneer kreeg al snel heel veel babbels, vond dat die altijd gelijk had, en gooide bijna elke week wel iemand eruit, met een belachelijke reden, en dan proberen om de 400 dollar bond te behouden omdat hij vond dat je de regels niet volgde.
Ook heeft hij mij en 5 andere op dezelfde dag eruit gegooid, omdat hij zich niet meer fijn voelde in zijn eigen huis omdat wij de avond ervoor de stad in waren gegaan en niet aan hem hadden gevraagd of die mee wilde ...
Na een week weer in een hostel gezeten te hebben had ik een andere kamer gevonden waar ik tot de dag van vandaag nog steeds woon.
De eigenaren wonen op de 1ste verdieping en de begane grond verhuren ze 4 kamers.
Prima kamer met een airco, wat je nu echt wel nodig hebt want begint nu wel erg warm te worden.

Ook werk ik al weer een tijdje, sinds de 1ste week van augustus om precies te zijn.
Ik werk op het vliegveld van Cairns.
Ik werk voor het bedrijf gate gourmet, eerst moest ik vliegtuigen schoonmaken ( binnenkant ) maar na 4 weken kwam er iets beters vrij, en ze wilde dat ik dat ging doen, dus nu werk ik voor qantas ( groot vliegmaatschappij in australie )
Ik doe nu de bestelling voor de binnenlandse vluchten van Cairns naar Melbourne/Sydney en brisbane.
Veel verantwoordelijkheid, maar betaald goed.
Ze zijn blij met me en hoe ik werk, en daardoor kwam een week of 3 mijn manager naar me toe of ik mijn ticket terug naar Nederland al heb, want ze willen graag dat ik hier blijf, Ik heb gelijk laten weten dat ik er erg positief tegenover sta.
Na een week had ik een gesprek met de eigenaar van het bedrijf, hij vertelde me dat hij veel over me gehoord heeft en mij, en nog 1 ander persoon uit heel graag een sponsership wilt aanbieden, maar dat het onmogelijk voor hun is met de verscherpte regels eerder dit jaar.
In het begin toen ik hoorde dat ze wilde dat ik hier zou blijven was ik enthousiast, maar toch was het een grote stap geweest, maar toen ik hoorde dat het nu niet mogelijk is, was er alleen maar teleurstelling, die nu nog steeds groot is.

Verder probeer ik zoveel mogelijk te zien van de omgeving, want Cairns en omgeving is echt schitterend, met hoofdattracties uiteraard de great barrier reef en daintree rainforest.
Afgelopen jaar ben ik al paar dagen op het great barrier geweest, maar dat was 500 noord van hier, dus ik ga binnenkort ook nog een keer naar de great barrier maar dan hier.
Vorige week naar het daintree rainforest geweest ( oudste regenwoud in de wereld ) schitterend en indrukwekkend om te zien, ook naar cape tribulation geweest vol met schitterende stranden en regenwoud, veel regenwoud loopt zelfs helemaal door tot op het strand.
Ook krokodillen in het wild gezien.
Bij het boeken van de tour had ik het idee dat we opgehaald zouden worden met een busje, dan op een boot moesten, stukje varen om dan uiteindelijk bij het gebied te komen waar ze leven, fout!
Vanaf de parkeerplaats moesten we 80 meter langs de weg lopen. Dan een meter of 30 door het regenwoud, en daar lag het bootje, en zagen we aan de andere kant van het water al meteen de 1ste krokodil, raar idee dat zulke beesten zo dichtbij zitten.
In Cairns in omstreken zit het ook vol met de krokodillen, overal zie je waarschuwingsborden om niet te zwemmen en te dichtbij te komen ivm krokodillen.
Na een stukje varen kwamen we er nog een paar tegen, waaronder 1 die vlak daarvoor een varken heeft aangevallen en die was nu met zijn maaltijd bezig.
Ook liet de tour guide zien waar de broedplaats was, en vertelde dat het maar 800 meter van het populairste strand is van cape tribulation..

Wat ik al eerder vertelde, het begint nu steeds warmer te worden, overdag komt het niet meer onder de 30 graden, en in de nacht niet onder de 22/23 maar het is vooral de luchtvochtigheid wat het soms erg zwaar maakt.
Maar toch merk ik dat ik wel erg gewend ben geraakt aan de temperaturen.
In juli stond ik om 5.30 op het vliegveld om een vriend op te halen, het was 16 graden en ik stond te trillen op me benen, warme chocolademelk gehaald maar zelfs dat hielp niet.

Er komt nu een spannende tijd aan.
Ik ben nu 22 maanden in australie, wat betekent dat over 2 maanden mijn visum verloopt.
De opties voor mij zijn om naar Azië te gaan, en om daar te gaan reizen.
om opnieuw naar nieuw zeeland te gaan, maar nu met een working holiday visa.
Of terug naar Nederland.
De komende tijd moet gaan uitmaken wat mijn beslissing gaat worden.






  • 01 November 2015 - 17:00

    Mama:

    Hoi man,

    Fijn, eindelijk weer een verslag, heb daar lang naar uit gekeken.

    Ik begrijp heel goed dat je teleurstelling door de aan gescherpte regels in Australie groot is, want dit was DE kans voor je geweest, maar aan de andere kant en dat klinkt misschien egoistisch, hoop ik toch echt dat je richting Nederland komt want die 24 maanden dat je dan weg bent geweest hebben voor het thuisfront echt langer geduurd. Je hebt in die tijd heel wat meegemaakt en gedaan waar een ander alleen maar van kan dromen, maar ondertussen missen de mensen die je thuis hebt achter gelaten je ook, je vrienden en je ouders en de rest van de familie. Begrijp me goed, ik probeer je niet te beinvloeden in je keuze, want ik weet dat Remy een eigen wil heeft en zelf zijn beslissingen maakt over hoe nu verder. Mocht je besluiten door te gaan naar Azie of Nieuw Zeeland voor hoelang is dat dan?

    Ik weet dat ook jij Nederland mist maar begrijp heel goed dat als je de kans krijgt nog langer aan de andere kant van de aardbol te kunnen zijn de keuze moeilijk is.

    IK wens je heel veel succes toe met het maken van deze moeilijk keuze en ongeacht wat je beslissing wordt.... ik hou van je XXX

  • 02 November 2015 - 00:58

    Paps:

    Hoi kerel

    Goed dat je weer zo'n mooi en uitgebreid verslag hebt geschreven.
    Je had me die dingen natuurlijk al verteld, of met me over gesproken, maar toch is het mooi, om het allemaal op een rijtje te lezen.
    Bij sommige dingen was het alweer zo lang geleden, dat ik er een echt "oh ja" gevoel bij had.

    Dat zul jij ook krijgen als je, tegen die tijd in nederland, al die prachtige foto's van je, weer eens bekijkt.

    Ik weet dat je een gezond respekt hebt voor de krokodillen en andere wildlife, maar wil je toch op het hart drukken asjeblieft voorzichtig te zijn.

    Voor wat je beslissingen betreft, weet je hoe ik erover denk, maar evenals je moeder weet ik, dat je een eigen willetje hebt en dat is ook goed zo.

    Je hebt al laten zien dat je het in je eentje, waar dan ook, redt, dus sta ik achter je, welke keuze je ook maakt.

    Groetjes man en een hele dikke kus.

  • 05 November 2015 - 14:05

    Harma:

    hoi remy
    goed dat ik zo af en toe kijk of je al weer een verslag hebt geschreven
    dit keer duurde het erg lang maar ik snap dat je daar erg veel afleiding hebt
    wat een leven zeg interessante banen , dieren zien waar we nog nooit van gehoord hebben,
    en dat allemaal in een temperatuur waar wij alleen maar naar kunnen smachten
    en dat alles in een land waar je je ogen uitkijkt naar die geweldige natuur
    ik kijk er naar uit om je weer te zien , of dat nu over 2 maand is of dat het nog wat langer duurd
    heel veel plezier en tot ziens gr Arie en Harma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 8922

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: