4e verslag - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu 4e verslag - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

4e verslag

Blijf op de hoogte en volg Remy

30 Januari 2014 | Australië, Byron Bay


20 januari

Vandaag op een tour geweest naar nimbin, is echt een ontzettend klein hippie plaatsje, maar wel erg grappig om het een keer gezien en meegemaakt te hebben.

Terug naar het hostel en tas alvast ingepakt, aangezien ik morgen om 08.45 met de bus vertrek richting de gold coast !

Daar zal ik waarschijnlijk 3 dagen blijven, om daarna verder te reizen naar brisbane!

21 januari.

Na anderhalf uur rijden lijk ik wel in een ander land te zijn aangekomen.
Van een ontzettende relax stadje, naar surfers Paradise ( de gold coast )
Een kustlijn van 65 km met witte stranden enwolkenkrabbers eromheen, en echt ontzettend toeristisch.
Dit is zeker een stad die je hebt moeten zien, maar geen stad waar je te lang moet blijven, aangezien het zo toeristisch is, en ik daarvoor niet naar australie ben gekomen, daarom hebben we voor vrijdag al de busreis ingepland om verder te rijden naar brisbane.

In de middag hebben we op het strand gelegen, daarna zijn we met zijn 4ren naar de supermarkt geweest en voor het eerst deze vakantie met ze alle gekookt, en dat beviel prima! Niet echt een backpackers maaltijd, met onze entrecote, verse groente, en verse aardappeltjes, maar soms heeft het lichaam even wat meer nodig!

Het enige mindere is dat ik de afgelopen dagen behoorlijk last heb van mijn astma, heb het in Nederland nog niet zo meegemaakt, dus hoop dat het weer snel voorbij is.

22 januari.

Vandaag weinig gedaan, tijdje op het strand gelegen, wel een flink stuk gelopen naar het rustigere gedeelte van de stad, wilde nog bij een meertje gaan zwemmen, maar dat werd afgeraden omdat daar stierhaaien zitten, echt een raar idee dat er in een meertje die dwars door de stad loopt, zulke beesten zitten.

23 januari

Wat denk je ... Ik word wakker en hoor een apart geluid, wat ik in Nederland bijna altijd hoor, ik doe het gordijn open, en wat blijkt, het regent gewoon..
Ik zit momenteel ook al veel noordelijker dan vooraf de planning was, en aangezien het nu regenseizoen is helemaal in het noorden, heb je dus ook hier al dat er een mindere dag tussen zit.
Toch ga ik nog een stuk noordelijker de komende dagen, eerst vrijdag naar byron bay tot en met zondag nog met merijn, en zondag pak ik de bus en reis ik nog 8 uur noordelijker naar bundaberg.
De reden daarvan is dat ik vanaf zondag verder ga reizen met 2 andere die ik heb ontmoet tijdens de 1ste week, zei hebben ondertussen een auto gekocht, en vanaf daar gaan we naar frasier eiland, en daarna weer naar het zuiden, aangezien ik door die bus reizen veel niet heb kunnen zien.

Aangezien het weer teleurstellend was, waren we bijna verplicht om de was te doen, dus dat hebben we gedaan, ook hebben we alvast een hostel geboekt in brisbane voor vrijdag en zaterdag.

24 januari

Na een busreis van anderhalf uur kwamen we aan in brisbane, de 4e stad van australie.
Weer heel anders als surfers Paradise, net zo indrukwekkend, maar bijna geen toeristen, heerlijk!
Harm en Davy waren al een dag eerder in brisbane, en nadat we elkaar hadden gevonden hebben we een flink stuk door de stad gelopen, met de Ferry gevaren, en vanaf de mooiste plekken de skyline wezen bewonderen!

Brisbane is een grote stad, groot winkelcentrum, schitterende skyline, maar toch voelt het niet als een grote stad, is moeilijk om uit te leggen.

In de avond waren we zo kapot dat we allemaal vroeg terug gegaan zijn naar het hostel, ook omdat ik sinds ik hier ben nog geen 1 nacht normaal 7/8 uur heb kunnen slapen.

25 januari.

Vandaag bij de receptie wezen vragen wat er nog allemaal voor leuks en moois te zien was, aangezien ik morgen ochtend vroeg verder ga.
We hebben nog een aantal tuinen gezien, over de boulevard gelopen, bij de buitenzwembaden geweest, en voor de rest rustig aangedaan aangezien morgen de wekker om 06.30 gaat, dat was de bedoeling.
We hadden een gezelschap van 4 Duitse meiden, die na 1 glaasje wijn al behoorlijk luidruchtig werden, en aangezien ik een keertje vroeg wilde proberen te gaan slapen lukte dat uiteraard niet, ook toen ze om half 4 in de nacht terug kwamen, was het schreeuwen en bellen, maakte ze niet uit dat er 4 andere mensen aan het slapen waren en er 3 uurtjes later uit moesten.

26 januari

Payback ! heb ongeveer (perongeluk) 8 x een tas of prullenbak omgestoten, licht perongeluk aan laten staan' airco op 16 graden gezet,en vergeten de deur achter mezelf dicht te doen...
Toen die taak achter de rug was liep ik met merijn naar het station, hij ging om iets over 7 met de airtrain naar het vliegveld, en mijn bus kwam om kwart voor 8.

Vandaag is australianday! Het feest van het jaar hier, ( te vergelijken met onze koning/koninginnedag )
Vandaag word gevierd dat de Engelsen aan land kwamen in Australie, al snap ik niet dat je blij bent met Engelsen, maar als er een feest door komt vind ik het prima!

In de bus beetje kunnen bijslapen, de bus in australie heet de greyhound, en ze hebben in de bus uitstekende WiFi, dus dat scheelde weer, kwam namelijk om 15.25 aan in bundaberg.
Ik werd al gewaarschuwd dat je je niet moet vergissen in de afstanden in Australie, maar het is inderdaad echt gigantisch.
Sprak vandaag een vrouwtje die even naar haar zoon en schoondochter ging, 5 uur heen en 5 uur terug met de bus, dat is hier heel normaal.

Toen ik dan eindelijk aankwam stonden Clint en manon klaar, en zijn we samen naar een camping gegaan, daarna gegeten en naar de stad gelopen, het is namelijk australianday vandaag!
Er werd ons verteld dat het net zo een groot feest zou zijn als koninginnedag in Nederland, maar degene die dat vind, heeft nooit goed koninginnedag meegemaakt.
Het viel dus, mede omdat we de grootste club in bundaberg niet binnenkwamen omdat ze te weinig personeel hadden, vies tegen.

27 januari

Vandaag zijn we naar rainbow beach gereden, en hebben een trip geboekt naar frasier island, maar aangezien we pas dinsdag 3 februari kunnen inchecken in het hostel in rainbow beach ( aangezien we daar eerst een nacht hebben voordat we naar frasier gaan ) hebben we besloten om eerst nog door deze omgeving rond te reizen, een aangezien we vandaag al een redelijk stuk hebben gereden, besloten we om naar een rest arena te gaan ( een soort gratis camping met amper tot geen faciliteiten.

28 januari

Vandaag doorgereden naar tin can bay, een camping midden in het bos, volgende stadje was 24 km verder.
Toen we ons tentje hadden neergezet zijn we boodschappen gaan doen, toen we terug kwamen zagen we 4 wilde kangoeroes op een veldje naast onze tent staan, nog steeds erg leuk om te zien!
Nadat we gegeten hadden en een paar drankjes hadden gedronken besloten we om Te gaan slapen.

29 januari

Vandaag waren manon en ik al vroeg wakker, toen ze buiten was riep ze me, ik kwam naar buiten en er stonden een kangoeroe of 15 een aantal meter bij ons vandaan, veel mooie foto's kunnen maken, ze zijn erg fotogeniek, aangezien ze je de hele tijd stap voor stap blijven volgen.

Aangezien we toen toch al wakker waren besloten we om een wandeling door het bos te maken, aangezien hier erg veel verschillende kangoeroes en wilde paarden zitten, helaas niet meer dan een paar kangoeroes gezien.

Later zijn we doorgereden naar Mary borough, een erg leuk stadje, nadat we een camping hadden bezocht zijn we het centrum in gegaan, om daarna lekker te eten, en na een paar drankjes lekker te gaan slapen.

30 januari

Na het ontbijt naar de stad gegaan, aangezien er een markt was waar iedereen het over had, nou, hadden ze beter niet kunnen doen, stelde niks voor.
Voor de rest heb ik vandaag weinig gedaan, beetje van het weer genoten, en al mijn kleding gewassen wat in mijn backpack zit.

En nu, net na het eten zit ik te internetten bij een plaatselijke Mac, om jullie weer even wat leesvoer te geven.
Vanavond gaan we even de stad verkennen, en morgen bekijken we wat we dan gaan doen, waarschijnlijk Harvey bay!


Trouwens, mijn Australische nummer is btw +61 40 663 50 33
En sinds ik in surfers Paradise ben zit ik in een andere tijdzone! Dus het scheelt nu nog maar 9 uur met Nederland ipv van 10 ..

Toedels!








  • 30 Januari 2014 - 12:46

    Mama:

    Helemaal geweldig weer dit verslag van je.
    De verslagen zijn heel leuk om te lezen en zeker ook zodat we kunnen volgen wat je allemaal beleefd, ziet en uitspookt.
    Heel vervelend dat je astma zo vreselijk opspeelt, hoop dat dat toch echt snel verminderd.
    Een airco op 16 graden zetten is zelfs voor Australische begrippen behoorlijk fris lijkt me, maar zullen ze wel verdient hebben na dat nachtbraken.

    Heel apart, dat er in een meertje dat door de stad heen loopt haaien ztiten, hier gelukkig alleen maar eendjes, die zijn iets mensvriendelijker!

    Ga je daar ook nog een keer de surfplank op, of hou je dat voor gezien?

    Heel veel plezier en.... keep save XXX

  • 30 Januari 2014 - 20:08

    Paps:

    Hoi Remy,

    Wat een knoeperd van een verslag.

    Ik krijg het idee dat je het al heel normaal vindt om met de een dan de ander of alleen rond te reizen.
    Kan het zijn dat je astma in het ene gebied meer opspeelt dan het andere, aangezien je het over enorme afstanden hebt?

    Kun je in die hostels trouwens over wasmachines beschikken of was je op de hand?

    Wat bedoelde je met tuinen in Brisbane?
    Ik neem aan dat je ze niet benoemd had als het om gewone tuinen ging.

    Op naar je volgende avonturen.
    Veel plezier, maar wees voorzichtig

  • 31 Januari 2014 - 03:59

    Remy :

    @ mam, ik wil zeker nog op een surfplank gaan staan, maar heb er de afgelopen tijd nog niet de mogelijkheid voor gehad.

    @ pap, nee, vooral als ik druk ben, vooral met surfen toen heb ik er last van in combinatie met het warme weer hier.

    Het is hier ook heel normaal om met iedereen te praten en vaak reis je dan ook voor een korte of lange tijd met iemand mee, dat is in ieder geval mogelijk.

    Momenteel slaap ik niet meer in hostels, maar op een camping of rest area, een camping of hostel heeft vaak tegen een betaling wel een wasmachine, maar ik heb gister de meeste was met de hand gedaan, en de witte was wel in de wasmachine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 8933

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: