1ste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu 1ste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

1ste week

Blijf op de hoogte en volg Remy

08 Januari 2014 | Australië, Sydney

1ste verslag

1 januari
Door stond ik dan, nieuwjaarsdag om 10.30 met je goede gedrag op Schiphol.
Na 2 uur slapen en een aantal drankjes, was dat erg vroeg, maar ik zag al snel dat ik niet de enige was.

Ik vloog om 13.20, en zou dan om kwart over 6 ( lokale tijd ) aankomen in Bangkok.
Het was een vlucht van 10,5 uur, en dat is lang, erg lang... Eenmaal aangekomen in Bangkok vlogen we na een tankstop en een flinke vertraging ( aangezien we in een ander vliegtuig moesten vanwege problemen met het toestel) door naar Taipei, daar kwamen we dan bijna 4 uur later aan ( ondertussen dus al 2 januari )

Daar werden we met een bus naar het hotel gebracht.
Nadat we even ons konden opfrissen besloten we toch even de stad in te gaan.
Het is een hele aparte en oude stad, en je hoort wel eens dat in sommige steden veel gassen en uitlaatgassen zijn, hier was dat ook zo!
Bijna iedereen liep met een mondkapje, en dat was ook geen overbodige luxe geweest.

En toen de laatste vlucht, van Taipei maar Sydney, dat ook nog eens 9,5 uur zou duren.
En ook deze vlucht was lang, erg lang.

3 januari

Uiteindelijk kwamen we aan en werden we feestelijk begroet door australianbackpackers.
Nadat we waren ingecheckt in het hostel liepen we gewoon door naar shellybeach.
Eenmaal daar aangekomen hebben we met zijn alle een nieuwjaarsduik gedaan, om vervolgens op het strand te gaan bbqen, hebben namelijk op veel stranden een paar stenen bbq/grillen staan waar je gratis gebruik van kan maken.

Toen de bbq op zijn einde liep besloot ik met nog 2 andere om naar het prachtig stukje gebied te gaan wat op en achter de berg lag achter het strand.
Nadat we hadden genoten van het uitzicht liepen we weer naar beneden, toen plotseling te jongen die voor mij riep, wauw! zag je dat ?!
Aangezien dat al ongeveer de 362 x was dat hij dat zei geloofde ik hem niet en liep gewoon door, tot er opeens een gigantische spin van links naar rechts schoot, dus dankzij die spin was ik in 20 seconden beneden de berg inplaats van 10 minuten.

Nadat we ons hadden opgefrist in het hostel besloten we met een groepje nog even de stad in te gaan, en de rest besloot erg verstandig om wat slaap in te halen.
Na de nodige drankjes, gingen we rond een uur of 2 terug naar het hostel, waar het volgende probleem ontstond.
Ik slaap namelijk met 2 dames van mijn groep op de kamer, en nog iemand van een andere groep, maar dat is uiteraard het probleem niet ..

Het probleem was, dat de hoogslapers helemaal geen trappetje hebben om boven op bed te komen, en probeer dat maar eens als je ontzettend moe bent, je de nodige drankjes hebt gedronken, en op een gegeven moment ook nog eens de slappe lach van je kamergenoot moet aanhoren waardoor het ook niet beter ging.
Uiteindelijk lagen we er dan in, en sliep iedereen gelijk.

4 januari
We gingen op tijd ontbijten om vervolgens met de fery naar het centrum van Sydney te varen.
Daar eenmaal aangekomen hebben we een klein rondje gemaakt en zijn we bij het operahouse geweest.
Daarna liepen we door naar een andere haven waar we werden opgehaald door een catamaran!
Heel vet, en het was prachtig weer.
We gingen langs het opera house en onder de harbour bridge van Sydney door.

Nadat we weer aan het land waren gingen we met een groepje wat eten in een restaurantje om daarna weer naar het hostel te lopen en varen.
Eenmaal daar aangekomen waren wij zo moe, dat we niet meer ons bed zijn uitgekomen.

5 januari,
6 uur de wekker! En op naar de blue mountains !
Wat een gebied .. Een natuurgebied zo groot als België, je moet er zeker naartoe wanneer je in Australie bent, de foto's spreken voor zich.

Wat we in de avond gedaan hebben is voor mij een raadsel, maar zal best heel gezellig zijn geweest!

6 januari,

Er moesten ook dingen geregeld worden, en is vandaag gebeurd, zaken zoals verzekering, bankpas zijn in orde en geregeld, en we hebben een uitleg gekregen waar je op moet letten bij het kopen van een auto.

Daarna gingen we een kroegje in en hebben daar gegeten en de nodige drankjes genuttigd. Het was echt ontzettend gezellig met zijn allen, tijd vloog voorbij, maar op de planning stond ook nog dat we maar een karaoke bar zouden gaan, toen we daar eenmaal waren duurde het niet veel langer dat iedereen, op een mannetje of 6 al weg was zonder dat ik het door had.
Wij zijn met dat groepje gebleven tot de vroege uurtjes.

7 januari,

Vroeg ontbijten! We gingen met zijn alle door Manly lopen ( Manly is een deel van Sydney ) we hebben prachtige stranden,natuurgebieden, en beesten gezien, en er lijken hier bijna geen auto's te rijden van onder de 40.000 euro ..

Nadat we een lunch genuttigd hadden bij het hostel ging ieder zijn eigen ding doen, de meeste gingen voor het afsluitingsfeest voor vanavond iets kopen, aangezien het thema so you think you can surf was.
Aangezien ik een rode zwembroek bij me had, heb ik een wit t-shirt erop aangetrokken, had ik 1 zwembandje om, en een fluitje om mijn nek, mooi zat dacht ik zo!

Nadat we met de groep wat hadden gegeten begon het feest.
Het was een ontzettend leuk en gezellig feest, alleen zijn de bewakers hier ontzettend streng, als zei vinden dat je genoeg hebt gedronken, wordt je er gelijk uitgezet, dit is dus met een man of 8 gebeurd van onze groep, en nee .... Ik mocht gewoon blijven !

Tijdens het feest moesten we met iemand een duo gaan vormen, en daarmee allerlei opdrachten uitvoeren, en de prijs was een 5 daagse surfkamp van Sydney naar byron bay ter waarde van 650 dollar.

De 1ste opdracht was er werd geroepen welke sex positie je moest innemen, en dan moest je het gelijk uitvoeren, en degene die dan als laatste was die viel dan af.
Nou, mijn roomie Nikki en ik wonnen dus uiteraard gewoon even.
Maar de prijs is maar voor 1 persoon, dus toen na een 'dance battle' en objecten zo snel mogelijk uit het publiek halen had ik uiteindelijk gewonnen.
Dus, mijn planning kan de prullenbak in, ik ga komende maandag op een 5 daagse surfkamp in byron bay!

Na het feest besloten we zoals overigens bijna elke avond nog te chillen op het strand, biertje,wijntje, en gitaartje erbij.

8 januari

Om 10.00 vertrokken we vanuit het hostel naar hèt centrum om onze Medicare te regelen, toen dat in orde was weer terug naar het hostel en heeft een ieder een beetje zijn ding gedaan.
En dan was het eindelijk zo ver, om 16.00 een 2 uur durende surfles, en geloof me, 2 uur is genoeg.
Het is moeilijker dan dat het eruit ziet, maar het geeft je wel een echte kick wanneer je een golf pakt en helemaal tot aan het strand op je plank kan blijven staan, hierdoor nog meer zin in komende maandag!

Nou, ik zie dat dit een behoorlijke lap tekst is...
Daarom ga ik volgende keer denk ik toch iets minder uitgebreid vertellen.


Tot de volgende blog!















  • 08 Januari 2014 - 10:52

    Paps:

    Hoi kerel,

    Wat een topverslag en wat is je reis fantastisch begonnen.
    Ik snap het dat die spin je ietwat versnelde.
    Momenteel hangt je reis blijkbaar van kennismakingen en feesten aan elkaar.
    Ook leuk om te lezen dat je al een stel vrienden hebt gemaakt.
    Gefeliciteerd met je prijs en heel veel plezier met het surfen.
    Kijk wel uit dat je je niet helemaal uitput.

    Groetjes.

  • 08 Januari 2014 - 10:59

    José:

    Leuk Remy om een beetje te lezen wat je daar allemaal uitspookt...!! Ben benieuwd naar je volgende verslag !!!

  • 08 Januari 2014 - 12:13

    Timo:

    Leuk om te lezen Reem.
    Surfkamp en Byronbay gaan je goed bevallen!
    Geniet ervan!

  • 08 Januari 2014 - 13:43

    Mama:

    Hoi man,

    Je verslag is helemaal geweldig, vooral niet inkorten de volgende keer.
    Gefeliciteerd met je gewonnen surfcursus en ik had je waarschijnlijk nog ingehaald bij het naar beneden rennen door die spin!
    Fijn dat je zo geniet, moet ook, en we kijken uit naar je volgende verslag.

    XXX

  • 08 Januari 2014 - 13:48

    Ilja:

    Je bent net weg en nu al zoveel meegemaakt. Echt geweldig. Surfen is zeker niet eenvoudig. Maar wel ontzettend leuk dat je de prijs gewonnen hebt. Dit is nog maar het begin... Enjoy your stay! Kan het je niet vaak genoeg zeggen. Hoe warm is het nu waar je bent? En een korter verslag? Nee, niet doen. Dit is veel te leuk om te lezen.

  • 08 Januari 2014 - 15:01

    Remy:

    Dankjewel allemaal.

    En Ilja, gister was het 34 graden. Vandaag was het ook wel warm maar wel bewolkt

  • 08 Januari 2014 - 15:41

    Kishan:

    Yo Reem,

    Klinkt tof man, wat een verhalen na pas een week weg! Die heenreis daargelaten, klinkt het allemaal erg goed :) En tof dat surfkamp, heb je mooi even binnengetikt! Hoop dat de camera bevalt ;)!

    Have fun!
    Kish

  • 08 Januari 2014 - 19:34

    Miquel:

    Gruwelijk man, ik lees dat je meteen al geniet!
    Ik was zelf na het zien van die spin regelrecht weer t vliegtuig ingestapt hahaha!!
    Dit belooft wel veel goeds man, wordt vast een top avontuur.. En die dancemoves van je mag je voortaan gewoon na elk doelpunt vertonen hoor, want dit geloof ik natuurlijk niet :P

    Hahah enjoy man!!

    MiGa

  • 08 Januari 2014 - 21:03

    Arie:

    Hallo Remy
    leuk verslag we wensen je veel succes,ook de groetjes van je oma en harma

  • 08 Januari 2014 - 23:04

    Billy:

    Gruwelijk gab.
    Klinkt allemaal heel gaaf.
    Veel plezier en geniet ervan!

    DAGG

  • 09 Januari 2014 - 11:07

    Thomas:

    Klinkt goed Remy. Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 8928

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: