3e verslag - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu 3e verslag - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

3e verslag

Blijf op de hoogte en volg Remy

19 Januari 2014 | Australië, Byron Bay


13 januari,

Zoals eerder gemeld ging vandaag de wekker om half 6, aangezien de taxi's om 6.00 klaar zouden staan.
Zouden staan inderdaad.. De 1ste was er inderdaad om 6 uur, maar daar kunnen we niet met 12 man in en onze tassen.
Uiteindelijk na bellen naar het taxi bedrijf waren de andere 2 taxi's er om 06.15 en kwamen we ruim op tijd aan bij onze bus.

Eenmaal daar aangekomen stonden de 2 van me Mojo surftour ons op te wachten.
Ontzettend aardige gasten, nadat we chauffeur zijn sleutels had gevonden .. Konden we op pad richting byron bay!

Onderweg vielen Een aantal dingen op.
Ik heb de 1ste 6/7 wilde kangoeroes gezien!
Ze waren alleen wel erg tam, want ze lagen allemaal dood langs de weg ...
Ook viel me op dat ik ontzettend veel kruisen langs de weg heb zien staan van mensen die blijkbaar daar zijn verongelukt.

We zaten in een klein busje met zijn allen, dus was prima te doen.
Onderweg echt de mooiste dingen gezien, en om 16.00 kwamen we aan op plaats van bestemming, dus we liepen ook nog eens voor op schema!
En ook niet geheel onbelangrijk, hele reis alleen maar wolken gezien, maar de laatste 80 km strak blauwe lucht !

Wij als groep hebben nog een iets uitgebreider pakket gekozen.
Met dit pakket krijgen we naast het 4 uur surfen per dag ook nog : 1x raften, 1x golfen tussen de kangoeroes, kajakken, en er worden persoonlijke foto's van je gemaakt wanneer je op een surfboard staat, nu maar hopen dat ik er een keer langer dan 4 seconde op sta.

Toen we aankwamen lieten ze ons zien waar we sliepen, daarna natuurlijk mijn zwembroek aangetrokken en naar de zee.
Wat een prachtig strand is dit, dit zijn de stranden waarvan je australie kent, wit strand, helder blauw water, en een strak blauwe lucht.
Nadat we gegeten hadden gingen we gezellig met zijn allen bij het kampvuur zitten, om daarna lekker mijn bed in te gaan.

14 januari

Na het ontbijt begon het dan, om 10.00 begon de 1ste surfles.
Na wat oefeningen en veel uitleg wat je niet en wel moet doen gingen we dan eindelijk het water in.
Het water was best rustig, en 27 graden, dus prima omstandigheden.
Toch was het nog vrij lastig, kon wel vaak blijven staan maar het ging zeker nog niet hoe ik het wilde.
Na de les gingen we lunchen, om daarna weer 2 uur te gaan surfen.
Nu waren de golven erg wild, en ze waarschuwde ons ook dat we moesten oppassen.
Nou, ik heb gemerkt dat de golven wild waren, ik had beter een duikbril op kunnen doen want ik heb meer gedoken dan gesurft.. Maar dat moet je dan ook maar even meegemaakt hebben denk ik dan.

Na de les kwam er iemand met een geniaal idee om te gaan bussen ( drankspelletje)
Dus de gezelligheid zat er al vroeg in, het resultaat was dan ook dat ik lekker vroeg in mijn bed lag.

15 januari

Vandaag begon de surfles om 08.30.
En we liepen het strand op, en daar zag ik dan de 1ste dolfijnen in het wild, heel vet om dat gezien te hebben, ze vertelde dat die dolfijnen er bijna elke ochtend zijn, net zoals schildpadden, haaien komen hier amper, aangezien hier ruim 80 dolfijnen leven, en de dolfijnen jagen de haaien weg.
Helaas tijdens de les geen dolfijn meer gezien, maar wel een vet gevoel dat ze gewoon zo dichtbij zijn.
Vandaag ging de les goed, het was vloed, dus we hadden erg veel ruimte om onze golf af te maken, wel ben ik een kwartiertje eerder gestopt omdat ik last kreeg van mijn astma.
Ook is een meisje van mijn groep afgevoerd door een ambulance, ze kreeg der surfboard tegen der hoofd/keel en is even buiten westen geweest, dus met surfen moet je ook zeker blijven opletten ..

Na de lunch weer 2 uur les , waar er een paar dolfijnen door en onder de groep zwom!
In de avond was ik echt kapot, en na een paar drankjes mooi op tijd gaan slapen.

16 januari

6 uur de wekker gezet, wilde namelijk met nog een paar kijken of er dolfijnen waren, om er dan mee te gaan zwemmen, helaas .. Niks gezien!

Om 10.00 weer surfles gehad, beste surfles tot nu toe! Heel veel kunnen staan, en daar zijn ook mooie en leuke foto's uit gekomen!
De les van de middag was waardeloos, echt niemand kon staan daar de gigantische golven, deed er ongeveer 10 minuten over om achter de golven te komen, en na een half uur werd ik weer zo hard door een gold meegenomen dat ik het meteen weer goed voelde aan mijn schouder, dus ben er toen maar mooi uitgegaan, net zoals vele andere die er gewoon niet doorheen kwamen.

In de avond is het nog een tijdje gezellig geweest, tas alvast ingepakt, aangezien ik morgen vertrek!

17 januari,

Laatste surfles heb ik helaas vanwege omstandigheden aan me voorbij moeten laten gaan.
gister hebben we met 9 man 4 dagen geboekt in een hostel in byron bay zelf, en ik al paar dagen denken dat we er al waren, maar we zitten er nog 180 km vandaan.
Om 15.40 zouden we opgehaald worden door de bus, maar ze hebben denk ik een samenwerkingscontract met de Connexxion, want we vertrokken uiteindelijk om 16.30.

Busrit was prima, 2,5 uur rijden en heb minimaal de helft geslapen.
Eenmaal aangekomen heb ik me even opgefrist, om daarna met de groep wat te eten, na het eten een paar drankjes gegaan en terug gegaan naar onze teepee, dat is het soort van hippie tent waar ik nu in slaap, heel leuk ok meegemaakt te hebben, maar aangezien je daar geen stroom hebt moet ik steeds in de lobby blijven om mijn iphone,camera,ipad, en andere gekkigheid op te laden, zwaar leven..
En om dan gewoon nog even lekker door te gaan zeuren, een teepee is heel leuk hoor, maar je hoort alles buiten, en aangezien er hier ontzettend veel dieren zitten( ontzettend grote kikkers, soort van kalkoenen die hier gewoon door het park lopen, en vast nog wel meer dieren waarvan ik het helemaal niet wil weten),die heel vroeg op zijn, dus dan ben ik ook vroeg wakker.

18 januari ,

Op tijd opgestaan, om namelijk alles even goed op te laden! Toen ik daar zat, kwam er iemand naar me toe, of ik nog lang zou blijven zitten, toen ik ja antwoorden zei die mooi, hij legt zijn telefoon naast me in de lader en zegt, ik ben even douchen, schitterend dat vertrouwen wat iedereen hier in elkaar heeft.

Ben om 09.30 een flink stuk gaan lopen met merijn, we hebben wat gegeten bij een echt gezellig eethuisje, en uiteindelijk kwamen we uit op het strand, kilometers lang.
Byron bay wordt ook wel het surf paradijs van australie genoemd en dat was te zien.
Er was een grote rots waar je op kon klimmen, en vandaar kon je erg veel zien en mooie foto's maken.
Plotseling zagen we dus de surfers een aantal dolfijnen omhoog komen! Uiteindelijk was het een groep van 20, en zwommen soms enkele centimeters langs de surfers, ontzettend mooi om die dieren zo in het wild te zien, ze waren absoluut niet bang, want ze bleven op een gegeven moment gewoon een beetje mee dobberen in de golven.

Daarna nog even het centrum doorgelopen, om daarna in de middag met merijn op internet te gaan om te kijken wat wij hierna gaan doen, we zitten namelijk tot dinsdag ochtend in byron bay, en daarna gaan we dus verder.
Uiteindelijk, hebben we besloten om naar de gold coast te gaan ( surfers Paradise ) te gaan, dat ligt hier maar 80 kilometer vandaan.
Goldcoast is de 5 na grootste stad van australie, en de naam zegt het al, de stranden daar moeten fantastisch zijn.

In de avond zijn we weer in hetzelfde restaurant wezen eten, en zijn naar een andere tent geweest tot de vroege uurtjes, en dit keer ben ik eruit gezet ..

19 januari,
ik ben weer met merijn lekker wezen lopen, echt een leuke stad byron bay!
Een hele route langs de zee gelopen omhoog, prachtige foto's gemaakt, en we zagen verschillen groepen dolfijnen, zagen een aantal roggen en zeeschildpadden.
De rest van de middag rustig aan gedaan, en vanavond denk ik ook maar eens verstandig te gaan doen en een beetje vroeg te gaan slapen.

Minpunten tot nu toe ? Nee, nouja , als we iets moeten opnoemen, ik heb een behoorlijk aantal muggenbulten, maar als we daar al over gaan klagen, en ja, moet hier zowat elk uur insmeren tegen de zon, ook zo zwaar.


Ik vind het leuk om te horen dat zoveel mensen mijn verslagen lezen, al moet ik mezelf wel blijven aansporen om het te blijven doen want krijg er steeds minder zin in om een verhaal te typen.

So, no worries! Tot later.

  • 19 Januari 2014 - 10:19

    Lindy:

    Reeeem!!
    Heb je verslagen even uitgebreid gelezen,
    Super tof joh, en dat in zown korte tijd!
    Beloofd nog heeel veel goeds voor je! :D
    Kben benieuwd naar al t volgende maar vooral lekker
    genieten! (Kga toch ook maar eens voor een reisje Australie kijken)
    Kuss

  • 19 Januari 2014 - 11:27

    Paps:

    Hoi Kerel,

    Begrijp ik het nou goed?
    Een surfkampioenschap zit er nog niet in?

    Wat mooi dat je zoveel dieren van relatief dichtbij ziet. (op de dode kangoeroes na dan)
    En ook fantastisch dat je de stranden inderdaad zo aantreft als je ze zag op internet.

    Ik had eigenlijk gehoopt dat je in dat klimaat misschien wat minder last zou hebben van je astma, maar dat is dus niet echt zo.
    Ja, een ongeluk zit in een klein hoekje en een surfplank is hard.
    Gelukkig is het opgevallen en is ze uit het water gehaald.
    Hopelijk viel het achteraf mee.

    Heb je al een afterbite-pen gehaald?
    Die dingen zijn bij muggenbulten echt wel een uitkomst.

    Weer een prachtig verslag man.
    Probeer het te blijven doen.
    Het hoeft heus niet altijd zo lang te zijn als de eerste 3 verslagen, als we maar regelmatig wat horen over je ervaringen en plannen.

    Hou je haaks en ik spreek je.

    Groetjes

  • 19 Januari 2014 - 12:15

    Mama:

    Hoi man,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en al die dieren in de vrije natuur is natuurlijk ook helemaal geweldig, op inderdaad de dode kangaroos na, maar dat zal er wel bij horen in Australie denk ik dan.

    Ik hoop dat het met het afgevoerde meisje goed is gekomen en dat zij ook gewoon verder kan met haar plannen.

    Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg... blijf jezelf aansporen om de verslagen te schrijven want we genieten er allemaal van om ze te lezen. Als het moeilijk wordt, kort je ze desnoods een stukje in, maar blijf schrijven!

    Have fun, keep save,

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 8920

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: