14 - Reisverslag uit Gatton, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu 14 - Reisverslag uit Gatton, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

14

Blijf op de hoogte en volg Remy

25 Mei 2015 | Australië, Gatton

13

Zag dat het al meer dan een half jaar geleden is dat ik een verslag gemaakt heb, dus heb maar me best gedaan om tijd,zin, en kracht te vinden om er weer 1 te maken.

28 november tot 28 december ben ik in new Zeeland geweest.
Wat een geweldig mooi land.
Ik heb een auto gehuurd en ben een maand gaan rondreizen.
De eerste anderhalve week het Noordereiland, ben naar een Maori dorp geweest, ben in de waitomo caves geweest, waar je talloze glowwormen kon bewonderen,
En niet te vergeten naar hobbiten geweest, het dorp van lord of the Rings.

Na de anderhalve week met de boot naar het zuidereiland gevaren en dáár weer ontzettend mooie dingen gezien en gedaan.
Onder andere abel tasman de national park, boven op de Franz' Joseph gletsjer geweest, ( daar met een helicopter naartoe gebracht ) en niet te vergeten, mijn sky dive boven lake wanaka!

Na nieuw Zeeland terug gevlogen naar Sydney voor oud en nieuw.
Vuurwerk en de sfeer waren echt geweldig, al was het wel raar dat je in een park zit met je korte broek t-shirt in de 30 graden.

Daarna weer terug gevlogen naar brisbane en daarna met de bus naar gatton aangezien ik weer bij dezelfde werkgever kon gaan werken als wat ik afgelopen jaar gedaan heb, en niet omdat het een geweldige stad of werkgever is, maar puur omdat het sparen hier makkelijker is in een grotere stad.

Deze maanden waren eentonig, maandag tot vrijdag werk, en in het weekend proberen jezelf bezig te houden.
Zoals op de vrijdag of zaterdag avond ging ik vaak naar het hostel waar ik vorig jaar een paar maanden gewoond heb, om daar met de andere backpackers een paar drankjes te drinken.

Wel is leroy, een vriend die ik vanuit Nederland al ken een paar maanden hier geweest, zo dat maakte het allemaal een stuk aangenamer om iemand om je heen te hebben die je al wat langer kent.
Verder wel eindelijk een aantal slangen gezien, onder andere een carpetpython, greenpython, green tree snake, en een brown snake.

De brown snake, trouwens ook de gevaarlijkste slang hier kwam me wel iets te dichtbij.
We waren aan het werk in een kas, ik pakte met beide handen 1 tree op had de tree op de hoogte van mijn heupen, en zag toen dat er een slang half in en half uit de tree hing, ik liet uiteraard de tree vallen en bleek dus achteraf een kleine brown snake te zijn, ( denk bijna een meter ) maar de kleintjes schijnen nog gevaarlijker te zijn, want ze hebben ongeveer evenveel gif als de grote alleen kennen ze nog geen gevaar...
En dat was te merken, ipv dat de mafklapper wegging probeerde hij mij en een collega aan te vallen, en dat is geen lekker idee als je weet dat als je gebeten wordt, je na 20 minuten dood bent.
Nadat er meer mensen waren probeerde ze de slang de andere kant op weg te jagen, maar hij bleef maar terugkomen om aan te vallen, dus moesten ze hem uiteindelijk wel doden. Wrong time wrong place buddy.

Mijn laatste werkdag is vrijdag 5 juni, en zal waarschijnlijk na het weekend vertrekken uit gatton, al weet ik nog niet precies wat ik wil gaan doen al lijkt het er op het moment op dat ik naar Cairns ga rijden, aangezien het daar in de winter een stuk warmer is dan hier, en daar wil ik dan een baan zoeken in een restaurant.

Tot de volgende keer! Tjalla






  • 25 Mei 2015 - 13:20

    Paps:

    Hey kerel,

    Ja dat werd inderdaad wel tijd.
    Ik wist natuurlijk alles al wat je geschreven hebt en in eigen woorden had ik het meeste ook wel doorverteld, maar veel mensen vinden het fijn om het uit jouw eigen woorden te lezen.
    Bovendien zie ik nu alles ook weer een keer op een rijtje staan en het blijft leuk om te lezen.

    Weet wel dat er meer mensen zijn die het lezen, dan dat er daadwerkelijk gereageerd wordt en dat men ook nieuwsgierig is, wat je in het alledaagse leven doet (je werk en dergelijke).
    Voor jou kan dat saai lijken, maar voor ons is het niet zo gemakkelijk daar een voorstelling van te hebben.

    Remy ik ben trots op je en hoop je donderdag op je verjaardag telefonisch of via skype te spreken.

    Groetjes,

    Paps


  • 27 Mei 2015 - 09:34

    Harma:

    hoi Remy
    wat leuk om weer iets van je te lezen
    toevallig keek ik eens weer op remy waar ben je nu
    er was zo lang geen berichtje geweest
    wij [oma hendrika alie en ik]bespreken jou verslag altijd op donderdagmiddag als ze bij oma komen
    maar het was nu zo lang geleden ik moet maar eens aan het sparen om jou op te komen halen
    wat gevaarlijk daar met die slangen
    maar gelukkig is het weer goed gegaan
    ik zie wel dat het nog steeds de moeite waard is om daar nog even te blijven
    wij wensen je daar nog een geweldige mooie tijd en wensen je een hele fijne verjaardag
    en de groedjes van ons allemaal
    harma

  • 02 Juli 2015 - 15:23

    Esmee, Kirsten, Ilja :

    Hoi Remy,
    Waar ben jij nu? hahaha. Leuk verslag. Heb je al slang gegeten? Veel plezier verder. Groetjes, Ilja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gatton

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8888

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: