13, nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Remy Datema - WaarBenJij.nu 13, nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Remy Datema - WaarBenJij.nu

13, nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Remy

10 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington


Aangezien ik alweer 2 weken in nieuw Zeeland ben, en morgen mijn laatste halve dag is op het Noordereiland, vond ik het wel weer mooi om een verslag te typen.

Vrijdag 28 november kwamen we na iets meer als 3 uur vliegen aan in Auckland vanaf brisbane.
Vrijdag, zaterdag, zondag zijn we in Auckland gebleven, waar we onder andere naar de haven zijn geweest, door het centrum hebben gelopen, en toevallig de kerst intocht hebben bijgewoond ( wat hier echt enorm is )
Auckland is een mooie stad, maar het begint nu wel een beetje op elkaar te lijken, dus was blij wanneer het maandag was, want maandag konden we de huurauto ophalen.

Maandagochtend dus de auto opgehaald, na wat papierwerk konden we de weg op, en we hadden van te voren al bepaald dat we eerst helemaal naar het uiterste punt in het noorden wilde rijden, om daarna weer terug via Auckland naar het zuiden te gaan.
Deze dagen hebben we redelijk tot goed weer gehad, en prachtige goudstadjes,stranden, en natuur gezien.
Ook proberen we zo weinig mogelijk op een camping te verblijven, aangezien er ook een aantal national parken zijn waar je kan overnachten, wat vaak 20 x zo mooi en rustig is als een camping.



Eenmaal aangekomen in roterua lijkt het net alsof je in een andere wereld bent gekomen.
Vulkanisch grond, dus ontzettend onrustig en daardoor dus overal kokende modder poelen en geisers, ( en de bijbehorende rotte eieren lucht ..)
En roterua is de plek waar er nog Maori stammen zitten en waar je dus hun gewoonten en alles kan meemaken, wat we natuurlijk zeker wilde.
Dus 1 avond zijn we nog naar een Maori dorp geweest en moet zeggen dat het bij mij een grote indruk heeft achtergelaten.
Ze hebben veel over hun manieren en gewoonten verteld, en laten zien, waaronder bepaalde dansen, en uiteraard de haka, die ik ook nog 1 keer heb mogen doen.
Daarna hebben we daar gegeten, en al het eten werd op ouderwetse manier bereid, dus een paar meter onder de grond, en smaakte geweldig!
Al met al een goede ervaring, waar ik erg van onder de indruk ben geraakt.

2 dagen daarna zijn we de grotten ingegaan bij de waitomo cafés in het westen van het noord eiland.
We hebben voor deze grotten gekozen aangezien hier ontzettend veel glow wormen zitten, wat dus een prachtig gezicht zou moeten zijn in het donker.
Nadat de instructeurs het 1 en ander hadden uitgelegd, en we onze uitrusting aan hadden ( een dikke wetsuit,laarzen, en een helm met een lichtje)gingen we de grotten in met onze band aangezien het een groot deel raften was.
Het was echt heel vet om een keer gedaan te hebben, de glow wormen waren super om te zien, als de hele groep bij elkaar was moest iedereen zijn lampje uit doen, en dan zag je de glow wormen overal.
Soms was het allemaal echt krap, en moest je worstelen hoe je je het beste erdoor heen kon komen, en dit allemaal 65 meter onder de grond.

De dagen daarna niet ontzettend veel gedaan, we zijn rustig richting wellington gereden, gestopt als we even iets leuks zagen en daarna weer door maar onze eind bestemming van het noord eiland.
Afgelopen ook slecht weer gehad, vooral de laatste 2 dagen is het geen moment gestopt met regenen.

Morgen 11 december om 13.30 met de veerboot naar het zuider eiland, wat nog mooier moet zijn als het Noordereiland.

Toedels!







  • 10 December 2014 - 10:36

    Mama:

    hoi man,

    Heerlijk om weer een verslag van je te lezen!

    Fijn dat het in Nieuw Zeeland bevalt, jammer van het weer, met zon is alles toch net even een stukje mooier en leuker maar het zal zeker de pret niet drukken lijkt mij zo als ik je verslag lees.

    Glow wormen, Maori's met hun geschiedenis en niet te vergeten de Haka, helemaal geweldig

    Ik kan me goed voorstellen dat je voorkeur uitgaat naar de natuurparken en niet naar de campings om te overnachten.

    Terwijl ik dit typ besef ik me dat het bij ons 10 december 10.30 uur is, maar bij jou 11 december 10.30 uur, dus nog even en je gaat met auto en al op de boot over naar het Zuider eiland.
    Hopen dat het weer verbetert of dat het daar zo wie zo al beter is.
    Wel even wennen voor je, je komt uit de 40 graden en belandt in de 20 graden, dat is voor jou een halvering van de temperatuur, maar zou voor ons een vertienvoudiging zijn.

    Geniet van al het moois dat je daar nog gaat zien en blijf van die mooie foto's maken.

    Have fun and keep save !

    Mama XXX

  • 10 December 2014 - 11:14

    Mama:

    En ja, daar ben ik weer even.

    Moet even iets recht zetten uit mijn vorige reactie.

    Tuurlijk is het bij jou nu nog geen 11 december, ik net wakker haha.

    Bij jou nu ook nog 10 december, alleen geen 10.30 uur maar 22.30 uur,

  • 10 December 2014 - 19:48

    Pappa:

    Hoi kerel,

    Het is weer een heel mooi verslag en vooral dat van de Maoris klinkt erg leuk en spannend.
    Die dansen waren vast erg leuk en ik neem aan te weten wat die haka is.
    Als het dat inderdaad is, dan lijkt me dat erg indrukwekkend.
    Ik miste nog wel een stukje over Hobbitstee (zoals dat in het nederlands heet.
    Vince liet me die prachtige foto' s zien.
    Ik heb nog op facebook gekeken, maar zag ze daar maandag nog niet. (Maar dat kan ook aan mij liggen haha)
    Die huurauto ziet er wel mooi uit en nu snap ik ook wat je met "slapen op het dak" bedoelt.

    Ik denk dat ervaringen als de Maoris en hun gebied en cultuur en bezoek aan die grot je je leven lang bij blijven.

    Blijf schrijven en fotograferen, we genieten er iedere keer weer van.

    Dikke kus kerel en de groeten aan Manon.

    Paps.

  • 17 December 2014 - 19:12

    Ilja:

    Jee, alweer een nieuwe ontdekking. Het houdt niet op! Toch antropologie gaan studeren mocht je een keertje terug komen hahaha. Is aan te raden. Leer je veel over andere culturen en volkeren op deze aarde. Nederland is weliswaar een klein land, maar kent vele verschillende geloven met bijbehorende gewoonten. Wereldwijd nog veel meer te ontdekken. De Maori's erg gaaf. Voorlopig lekker genieten van het moois daar. Leest lekker weg zo'n verhaal van jou, maar laat ik je vertellen dat mijn jaloezie groot is/blijft. Volgend jaar kom ik mogelijk wel dichtbij. Maar is nog niet definitief. Enne zeker geen Australië. Don't worry :) Hele fijne dagen en een gezellig jaarwisseling. Bijna 1 jaar wie had dat gedacht! (ik wel).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 8916

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: