Verslag 11 - Reisverslag uit Gatton, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu Verslag 11 - Reisverslag uit Gatton, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

Verslag 11

Blijf op de hoogte en volg Remy

20 Juli 2014 | Australië, Gatton

Het is alweer even geleden dat jullie wat van mij gehoord hebben, vandaar dat ik weer even de tijd heb genomen om wat van me te laten horen.

Ik werk nog steeds bij pholmans, nog steeds worden er mensen ontslagen met als reden dat het een rustige periode is, wat je soms ook wel merkt omdat ik nu soms om 15.00 klaar ben ipv 4.30
Toch moet vanaf maandag ( vooral voor mijn afdeling ) de drukke periode beginnen,( augustus/september ) we moeten namelijk de 43.688 lavendel plantjes oppakken die we een tijdje geleden op het veld gezet hebben, dus dat betekent weer meer uren werken, dus meer geld verdienen!
Toch begin ik me steeds vaker op het werk te irriteren ( iets waar Ik anders nooit last van heb ..... )
Maar nadat je langer op deze plek bezig bent zie je gewoon hoeveel dingen er beter kunnen en sommige dingen gewoon ontzettend raar en dom gedaan worden, en dat het gemiddelde IQ hier rond de 85 ligt maakt het allemaal ook niet gemakkelijk, maar nog een paar maanden volhouden en dan kan ik weer verder reizen met mijn zak geld.

Ik woon nu al 3 weken niet meer in het hostel in laidley, maar in een appartement in gatton, wat 30 km van elkaar afligt.
De reden waarom ik naar het appartement ben gegaan is omdat mijn werk net buiten gatton ligt, dus het is geen 60 km meer rijden per dag maar 6 km, en ik betaal nu de helft minder huur, dus kan een stuk meer sparen.
Ik deel de appartement met 3 Duitsers en een Nederlander en dat is prima te doen.
Het is wel een stuk rustiger dan het hostel, en ook vaak een stuk minder gezellig, maar ik ben hier voor het sparen, dus dat gaat momenteel even voor.
Ook de eigenaren zijn erg aardig en behulpzaam, hebben me al verschillende keren geholpen met onder andere mijn auto.

Ook zijn we vorige week een avondje met zijn alle de pub ingegaan, en daar raakte ik al snel aan de praat met 3 mannen met grote cowboyhoeden op en een 'cowboys accent' als je het zo mag noemen.
1 van de 3 rijd op stieren, en liet allemaal foto's zien, ik was blijkbaar Enthiosiast want hij zei daarna : ik kan je ook wel op een stier krijgen hoor als je wilt, en ook wilt hij me een keer meenemen naar ipswich ( in australia hier 60 km vandaan ) want daar is een gebied waar je op kangoeroes mag schieten, en dat wilt hij me wel even leren!

Dat schieten gaan we zeker doen, maar dat stier rijden, zal die kans nooit meer krijgen maar we hebben nummers uitgewisseld om contact te houden.
Ik wil eerst hem op een stier zien, om zelf even te zien hoe het eraan toegaat.
hij denkt dat ik er 3 seconden op blijf zitten, en dat lijkt me nog niet eens verkeerd, Omdat het om de recordstier van australia gaat, hij denkt waarschijnlijk ook als je het doet moet je het goed doen ...

Verder zit ik nu in de winterperiode.
Ik heb me laten vertellen dat we het ergste gehad hebben, in de avond kon het goed koud zijn, en in de nacht en ochtend zelfs een graad of 2 vriezen, maar overdag minimaal 18 graden met toch heel vaak een strak blauwe lucht, dus ja of je het nou echt winter mag noemen, ik kan er in ieder geval wel aan wennen.

Ook kan je hier nu overal kerst spullen in de winkels kopen en wordt er ook op veel plaatsen kerst gevierd, en dat is dan ook omdat ze kerst willen vieren in de 'winter'.
Al zullen ze nooit een witte kerst hier hebben, aangezien hier nog nooit sneeuw is geweest.

In september begint de lente dus, en dan worden de 1ste echte warme dagen weer verwacht, ook krijgen we dan allemaal een uitleg over waar we vooral in september en oktober op moeten letten, en dat zijn de slangen die dan vooral in dit gebied erg actief zijn.
Er worden verschillende slangen in dit gebied gezien, waaronder de brown snake, een slang die bijzonder gevaarlijk is en die er om bekend staat om zelfs echt op je te jagen, dus een uitleg hoe we daar mee om moeten gaan is niet overbodig.

Binnenkort ga ik een weekendje naar Harvey bay, aangezien de walvissen nu hier langs de kust zwemmen, dus eerst proberen ze vanaf de kust te spotten, om daarna met een boot de zee op te gaan!

Denk dat ik nu alles wel weer vermeld heb, maak op het moment niet zo ontzettend veel mee aangezien ik nu gewoon weer het 'gewone leventje ' heb.

Al 6,5 maand aan het reizen, tijd vliegt, maar ondertussen mis je ook dingen van thuis, maar geniet nog volop van dit land, en heb echt weer ontzettend veel zin om verder te reizen!

  • 20 Juli 2014 - 09:36

    Pappa:

    Hoi kerel,

    Leuk dat je weer een verslag hebt geschreven.

    Misschien moet je op je werk eens vertellen, of laten zien, hoe dingen beter kunnen.
    Het zou mooi zijn, als je wat ideeën van jezelf daar achter laat.

    Eh, ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om op een echte stier te gaan rijden.
    Er gebeuren heel zware ongelukken met die beesten en ze zijn onberekenbaar.
    En je weet het hè....of het nou voetbal is of iets anders....
    Die drie seconden dat je op de stier zit, zijn niet zo erg, maar het moment dat je er af komt.

    Die temperaturen daar, daar zou ik ook wel aan kunnen wennen, maar om nou kerst te verschuiven, omdat het te warm is rond de echte kerst?!?

    Let alsjeblieft heel goed op bij de uitleg over die slangen en handel er ook naar, want die griezels zie je over het algemeen niet aankomen.

    Dat met die walvissen, dat lijkt me inderdaad een buitenkans die je moet pakken.
    Veel plezier in Harvey bay!!

    Dankjewel voor weer een leuk verslag en wees voorzichtig daar.

    Kus,

    Pappa

  • 20 Juli 2014 - 09:39

    Ilja:

    Hoi Remy,

    Toch leuk om te lezen hoe het met je gaat. Wie weet reis je binnenkort wel weer verder.

    Tja, die blauwe lucht daar ben ik wel een beetje jaloers op. Dat kan ik mij nog heel goed herinneren in de VS. Vandaag is het hier warm, maar wel bewolkt.

    Fijne 'vakantie' verder ;)

    Groetjes, Ilja

  • 20 Juli 2014 - 12:02

    Mama:

    Hoi man,

    Bevalt het verder wel in het appartement? Manon ook met je mee neem ik aan?
    Wat voor problemen heb je met je auto gehad?
    Wel fijn dat er mensen in de buurt zijn die je er mee kunnen helpen en dat je nu een heel stuk dichter bij je werk zit, scheelt reistijd en zo te lezen ook geld, dat je weer mooi kan weg sparen voor de rest van je avontuur daar.

    Let goed op bij de uitleg over die slangen, want zij zien jou eerder dan jij hen.
    Je zal het daar ongetwijfeld ook wel op het nieuws hebben gezien, maar als je in het vliegtuig stapt voor je volgende bestemming, informeer dan aub goed naar de route die ze gaan vliegen. NIET over Russisch of voormalig Russisch grondgebied.

    Lees ik dat nou goed? Ga je schieten op kangaroos?
    Begrijp dat kangaroos daar net zoiets zijn als hier de konijnen, maar kan en wil me niet voorstellen dat jij de trekker overhaalt om een Skippy neer te leggen.
    Kijk uit als je op die stier mocht gaan zitten, want het is denk ik toch echt een stuk lastiger dan het er uit ziet en je weet, zelfs met een "onschuldig"potje voetbal kom je geregeld beschadigd uit te strijd.

    Wat je werk betreft, of, als je denkt dat het kan, gooi wat van je eigen ideeen erin, maar als het bedrijf daar niet naar is zou ik het laten, anders ben je de volgende die op zoek kan naar ander werk en dan is het verder voor jou om te proberen je er niet meer aan te irriteren, je tijd uit te zitten daar en bij elke uitbetaling maar denken... zooo dat is weer binnen!

    Die kans met die walvissen zou ik ook zeer zeker gepakt hebben, dat is waarschijnlijk once in a life time.

    ik zou zeggen, hang een paar kerstballen in je oren, vier gezellig kerst mee en geniet ervan.

    Fijn dat je weer een verslag hebt geschreven.
    Begrijp dat je nu minder mee maakt dan toen je rondreisde en dat het daarom ook lastiger is om een verslag te vullen, maar zijn blij met alles wat je verteld en lezen het heel graag.


    Kijken al weer uit naar het volgende verslag.

    Have fun and keep save XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gatton

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 8913

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: