Verslag 10 - Reisverslag uit Laidley, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu Verslag 10 - Reisverslag uit Laidley, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

Verslag 10

Blijf op de hoogte en volg Remy

26 Mei 2014 | Australië, Laidley

Hier weer even een update!

Zoals eerder vermeld werk ik dus bij pohlmans, de grootste plantnursery van Queensland.
De 1ste werkdag was het gelijk raak, een werkdag van 6 tot 6, en de 2 weken waren de 2 drukste weken van het jaar vanwege Moederdag, wat te merken was aangezien ik in 4 dagen 52 uur gewerkt had, dus lekker verdienen!

Ik ben aangenomen als benchmover, en dat houd in dat we verantwoordelijk zijn dat de benches ( vol met bloemen ) van a naar b worden verplaatst, bijvoorbeeld als ze warmte of juist water nodig hebben.
Verder houd ik me vooral bezig met de bloemen en planten die dus vanaf de kassen naar buiten worden gebracht, sommige gaan het veld op, de andere de iglo's wat per soort verschillend is.

Helaas omdat het nu weer een stuk rustiger is, is het halve team waarin ik werkte ontslagen aangezien de drukke periode voorbij is ( de 2 weken voor Moederdag ) maar gelukkig mochten ik en nog iemand anders van het hostel wel blijven, en maar goed ook, omdat er nu toch wel flink gespaard moet worden.

Het plan is namelijk om nu een aantal maanden te werken, in november nog naar great barrier reef, en misschien Tasmanië, eind november naar new Zealand, en dan begin januari of voor mijn 2e jaar australie in, of naar Azië, of naar huis.

Verder heb ik een auto gekocht, aangezien het hier een behoorlijk gat is, en ik door deze auto mezelf een stuk makkelijker kan verplaatsen.

Ook misschien leuk om te vertellen, ik deed in de ochtend mijn schoenen aan, veters gestrikt, en merkte toen dat er iets niet goed zat in mijn linkerschoen, toen ik mijn schoen weer uitdeed kwam er een ( kleine ) vogelspinnen uit! Dus voortaan maar mijn schoenen checken voor ik ze aantrek.

Verder is het eentonig allemaal, je werkt van maandag tot vrijdag, gaat redelijk optijd naar bed omdat je moe bent en volgende dag weer vroeg op moet, en de vrijdag en zaterdag is het tijd voor lekker ontspannen met onder andere een lekker drankje of de bekende en vreselijke 4 liter pakken wijn.

De werkdagen zijn over het algemeen niet meer zo lang, werk nu de normale 8 uur per dag, van 8.00 tot 16.30.

Afgelopen zaterdag naar de lake geweest hier net buiten het dorp omdat het heerlijk weer was, en daarna bij de lookout de zonsondergang bekeken tussen de bergen.

De temperatuur is in de nacht ongeveer een graad of 12, en overdag ongeveer 25, soms strak blauwe lucht, en soms bewolkt.

Sorry dat er nu meer tijd tussen de verslagen gaat zitten, maar dat komt dus omdat ik nu gewoon op 1 plek ben, en dus minder mee maak en zie.

Tot het volgende verslag!

  • 26 Mei 2014 - 12:13

    Mama:

    Hoi man,

    Hoe bevalt de baan van Manon?
    En..... ik wacht nog steeds op de beloofde foto van je 4 wieler haha.
    Verbazingwekkend dat die spin de geur van je schoen overleeft heeft, maar inderdaad, vanaf nu eerst maar eens goed met de schoenen schudden voordat je ze aantrekt, want de volgende keer zit pa spin er misschien in.

    Ik weer dat het nog ver weg is, als het doorgaat, maar hou er rekening mee dat er vorige week een staatsgreep in Thailand is geweest en aangezien jij het over Thailand hebt gehad zal je tegen die tijd eerst eens goed moeten informeren hoe de toestand daar dan is. Na een staatsgreep blijft het vaak heel lang of gevaarlijk of rommelig in een land.
    Aangezien je geen of weinig tv kijkt daar is dat hele gedoe je misschien ontgaan.

    Die 4 liter pakken wijn zijn vreselijk, omdat ze door hun formaat behoorlijk onhandig zijn, of omdat het smaakt als slootwater?
    Lijkt me lastig om met zo'n groot pak de wijn netjes in het glas te krijgen.

    Groetjes aan Manon.

    Have fun & keep save XXX

  • 26 Mei 2014 - 15:48

    Pappa:

    Hoi Remy,

    Zo? De trotse bezitter van een auto?
    Wat voor merk is heten hoe oud?

    Heb je hem gekocht omdat je daar in het weekend ver moet rijden omwat leuks te doen, of omdat het toch nog een eindje is van je hostel naar je werk?

    Wat een geluk dat jij bij de paar mensen hoort die konden blijven werken.

    Ik snap dat je momenteel niet zoveel beleefd, maar een kort bericht is veel beter dan geen bericht.

    Heb je al een adres waar ik je hooikoortsmedicijnen naartoe moet sturen?

    Nog veel plezier daar en groetjes aan Manon.

  • 27 Mei 2014 - 17:50

    Harma:

    hoi remy
    ik had net gisteren een stukje onder verslag 9 getypt, om je alvast een mooie verjaardag te wensen
    wat goed dat je een auto kon kopen[het zal wel geen nieuwe zijn, maar toch]
    veel plezier in je werk en een geweldige verjaardag
    fijn dat er weer een verslag was
    gr. arie,oma en harma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Laidley

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 8913

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: