Verslag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu Verslag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remy Datema - WaarBenJij.nu

Verslag 2

Blijf op de hoogte en volg Remy

12 Januari 2014 | Australië, Sydney


9 januari.

Mijn 1ste dag zonder een vaste planning, heerlijk!
Eerst redelijk kunnen uitslapen, daarna ging een deel van de groep Sydney in, een ander deel is in groepjes al vertrokken, en ik besloot om samen met manon en Clint om ook naar Sydney te gaan maar dan voor het fc Sydney football stadion.

Toen we terug liepen besloten we om gewoon simpel een pak noodles te halen en om dat te eten, aangezien het leven hier echt erg duur is, en ik maar een arme arme backpacker ben..

In de avond heb ik een beetje op de kamer gezeten met nog een paar een drankje gedaan en daarna lekker gaan slapen


De dagen van 10 januari tot vandaag zijn allemaal ongeveer hetzelfde.

Voor mij zijn het vooral dagen om echt te genieten, bij te komen van de gezellige maar vermoeiende week, al is dag erg lastig want lijk me slaap ritme nog steeds niet te hebben gevonden, en we slapen met 6 personen op een kamer, dus je wordt wel eens van het 1 of ander wakker.

Voor de rest ben ik naar de wasserette geweest, zodat alles weer mooi schoon en droog is voordat ik maandag ochtend om 7.00 richting byron bay vertrek ( de surfplek van australie)
Helaas, is mijn paspoort ook weer schoon, want die heb ik ook in de wasmachine gedaan, ( je verwacht het niet dat het mij kan gebeuren)
Schade lijkt mee te vallen, maar moet er nog echt aan wennen om mijn paspoort altijd bij me te hebben, want zelfs als je in een restaurant wat gaat eten moet je je legitimeren.

Het uitgaansleven verbaasd me hier nog steeds, na 2 drankjes kan zo iemand naar je goe lopen om te zeggen dat je genoeg hebt gehad, en dat doen ze vooral bij de mensen die geen Australiër zijn.

En dan de mensen hier .. Echt genieten, wat is iedereen hier ontzettend relax.
Als je paar minuten met iemand staat te praten heb je wel een keer of 6 'no worries mate' voorbij horen komen.
Laatst waren we een beetje de weg kwijt, en toen kwam er gelijk Eem mevrouw aangesneld van kan ik jullie helpen? Waar moeten jullie heen ? Allemaal zo vriendelijk en zo behulpzaam, echt zo ontspannend om daar tussen te lopen, zie er nu al tegen op om in Nederland weer tussen de chagrijnen te lopen..

In de 1ste week zijn we veel uiteten geweest, maar aangezien we op ons geld moeten letten, was het de afgelopen dagen noodles, spaghetti, of iets anders zo goedkoop mogelijk.

Met de groep was het ontzettend leuk, maar er zitten ook zeker nadelen aan, iedereen gaat hun eigen kant op, en met sommige heb je zo een band opgebouwd dat het echt voelt alsof je weer iemand achterlaat zoals je ook met veel mensen in Nederland hebt moeten doen, maar ook hiervoor de bekende 'no worries mate' de reis is nog lang, en ik houd zeker met een paar contact!

Maandag 13 januari ga ik dus 5 dagen naar byron bay op surfkamp!
Echt heel vet, om 7.00 vertrekken we, en de reis gaat tussen de 10 en 12 uur duren, dus vanaf morgen zit ik een aardig stukje van Sydney af.

Voor de rest is het de afgelopen dagen hier tussen de 28 en 34 graden.
En kreeg van veel de vraag of ik im de buurt zat bij de stad waar de vleermuizen dood naar beneden vallen, maar nee, daar zit ik niet, maar vanaf maandag zit ik daar wel een stuk dichter bij.
Dat is namelijk brisbane, en dat is ook gelijk de omgeving waar ik werk wil gaan zoeken aangezien daar veel werk op het platteland is, en aangezien iedereen weet dat ik ontzettend handig ben en groene vingers heb ......lijkt me dat heerlijk.
Ik heb met een andere backpacker gesproken, en hij mocht schapen drijven met een quad, en zelfs op kangoeroes schieten.

Nou, ik ga nog even een paar uurtjes slapen! En dan morgen om 6.00 naar Sydney centraal met de taxi, om 7.00 met de bus richting byron bay te rijden!

Fijne zondag nog voor jullie, en tot later !














  • 12 Januari 2014 - 13:32

    Kishan:

    Haha dat verschil in gewoonten inderdaad...lijkt me zo apart. Maar geniet van die verwonderingen man..voor je het weet ben je het gewend ;) en veel plezier met surfen man!

  • 12 Januari 2014 - 14:08

    Mama:

    Heel veel plezier met je surfcursus.
    Tuurlijk heb jij groene vingers en ben je ontzettend handig!!
    Op het land werken niets mis mee, maar er wordt NIET op Skippy´s geschoten door jou hoop ik toch.
    Geniet van al het moois om je heen, geniet van de aardige mentaliteit en vind het heel fijn dat je ons thuis ook zo laat mee genieten door middel van je verslagen en je foto´s.
    Hou van je XXX

  • 12 Januari 2014 - 17:13

    Paps:

    Hoi topper,

    Weer een mooi verslag van je.
    Eigenlijk ben ik heel positief verrast dat je zo leuk kan schrijven.
    Hopelijk krijg je dat surfen goed onder de knie, want het lijkt me een heel leuke sport.
    Ik heb het ooit zelf een uurtje geprobeerd, maar lag meer in het water dan dat ik op de plank stond.
    Ik bakte er dus niets van en heb het nooit meer geprobeerd.

    Ik snap dat je financieel wat moet uitkijken, maar er zullen toch ook goedkope groenten en zo zijn?
    Pas op dat je niet te eenzijdig eet, want dan krijg je vitamine of ijzergebrek.
    Als je daar straks moet werken op het platteland, heb je je kracht nodig.

    Die temperaturen in Sidney zie ik ook wel zitten, maar veel warmer hoeft nu ook weer niet.
    Hier wordt het de komende week kouder met nachtvorst en zo.
    Vandaag was een redelijk zonnige dag, maar wel kil en vochtig.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Heel veel plezier in Byron bay

    Knuffel,

    Pappa

  • 13 Januari 2014 - 15:44

    Ilja:

    Werken.. oh ja dat moet je ook nog hahaha. Boer zoekt vrouw internationaal? Je doet allerlei ervaring op zo te lezen. Zelfs wat je niet moet wassen :) ! Is je paspoort veel beschadigd ivm jouw plan om verder te reizen naar andere landen? je bent nu aan het surfen en zult aardig wat spierpijn krijgen komende dagen. Maar ook lekker bruin worden, genieten van zon, zee en strand en wat nog meer.

  • 14 Januari 2014 - 18:37

    Harma:

    remy we leren je nu nog beter kennen dan toen je thuis was, wat leuk die verslagen
    ik kijk al weer uit naar de derde
    dat je je pas gewassen hebt is heel normaal hoor dat doen we allemaal
    geld is ook vaak erg vies
    heel veel plezier en groetjes ook van arie en oma
    harma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

australie, new zealand, azie

#

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2016

Thailand Bangkok

01 November 2015

Cairns

25 Mei 2015

14

10 December 2014

13, nieuw Zeeland

30 Oktober 2014

Verslag 12
Remy

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 8889

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 30 November -0001

australie, new zealand, azie

Landen bezocht: