Thailand Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy Datema - WaarBenJij.nu Thailand Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remy Datema - WaarBenJij.nu

Thailand Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Remy

03 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Thailand

Zoals de meeste van jullie wel zullen weten heb ik helaas het prachtige australie achter mij moeten laten.

In de ochtend van 29 december aangekomen in Bangkok na een 10 en 3,5 uur durende vlucht.
De bedoeling was dat de taxi mij rechtstreeks naar het hostel zou brengen, maar wat ik hier nu al een aantal keer heb meegemaakt dat ze bijna geen enkele straat kennen waar je naartoe wilt, gelukkig wist ik dat khao san road op nog geen 1 kilometer van mijn hostel was dus heb ik mezelf daar maar af laten zetten door meneer de taxi chauffeur die uiteraard geen woord Engels praat.

Nadat ik verschillende tuktuk rijders gevraagd had of zei het dan wel wisten was er eindelijk 1 die het wel wist, die daarna toch weer de weg kwijt was en me toen bij een heel ander hostel wilde afzetten en mij vertelde dat dit mijn hostel was..
Gelukkig na een minuut of 10 toch het hostel gevonden.

Na een douche te hebben genomen wilde ik toch 'eventjes' de straatjes rond mijn hostel bekijken, maar het liep uiteraard heel anders.
Er kwam een local naar me toe die me heel goedkoop alle plekken wel even wilde laten zien met zijn tuktuk nadat ik hem duidelijk verteld had dat ik alleen bepaalde tempels wilde zien en geen andere dingen aangezien ik al had gehoord dat ze dat vaak doen dat ze je dan naar andere plekken brengen en hopen dat je dan dingen koopt waar zei weer commissie op krijgen zei die dat die dat niet zou doen en toen bracht die mij naar de 1ste tempel.
Maar daarna vroeg die of ik een pak nodig had, waarop ik zei nee, wil gewoon naar de volgende tempel, en nadat ik nog een aantal keer zei dat ik geen pak wilde hebben werd die woest en reed die weg.
Ik had uiteraard geen idee waar ik was, en na 1.5 uur zoeken ( omdat niemand het adres wist of geen Engels konden praten ) kwam ik aan in mijn hostel.

De volgende dag met iemand uit Chicago naar een enorme mail gegaan genaamd pier 21.
9 verdiepingen hoog en 1 verdieping vol met Thais eten, wat echt belachelijk goedkoop is.
Verder nog door veel kleine straatjes gelopen en veel verschillende dingen geproefd.

Oud en nieuw hadden we met een groep een bbq op het dakterras van het hostel en daarna zijn we naar khao san road gegaan ( bekendste en drukste straat van Bangkok )
Daar nog aantal drankjes gedaan en heb een schorpioen gegeten.

Verder heb ik een 3 uur durende fiets tour gedaan door Bangkok.
Erg leuk aangezien je op plekken kwam waar je anders nooit terecht zou komen.
Ook ben ik een avond naar een rooftop bar gegaan genaamd cloud 47.
Zoals de naam al dat vermoeden is het op verdieping 47 en heeft werkelijk waar een geweldig uitzicht over Bangkok en op het gebouw uit de film de hangover.

4 januari vlieg ik vanuit Bangkok naar chiang mai, en dan ben ik ook wel lang genoeg in Bangkok geweest, het is een prachtige stad en veel te doen, maar ontzettend druk.
Over het weer niks te klagen, 35 graden en amper een wolk gezien.

Bedankt weer voor het lezen!

• 03 Januari 2016 - 09:24

Pappa:

Hoi man,

Weer een mooi verhaal vol avonturen.
    Je hebt er wel 1 vergissing inzitten, want het was natuurlijk 29 december en niet mei dat je in Bangkok aan kwam.
    Tja, die tuktuk-rijder vond natuurlijk dat hij voor niets werkte omdat zijn grootste verdienste uit commissie bestaat.
    Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden.
    Wauw, hoe kan zo'n grote mall bestaan op een plaats waar alles zo goedkoop is.
    Je jaarwisseling klinkt heel gezellig en ook cloud 47 klinkt heel leuk.
    Fijn dat je zo gemakkelijk kontakten maakt.

Hier is het nog steeds niet echt koud, maar gemiddeld toch zo'n 30 graden kouder dan bij jou.

Kerel, blijf je verslagen schrijven, want we smullen ervan.